جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25825
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: این استان با جذب بیش از ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در این زمینه در کشور پیشتاز است. به گزارش «صدای استان»؛ حمید رضا پناه در شورای اشتغال استان بوشهر افزود: سهمیه ابلاغی این استان از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۲۰۰ میلیارد تومان…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 بهمن 1398 - 12:27

صدای استان : مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: این استان با جذب بیش از ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در این زمینه در کشور پیشتاز است.

به گزارش «صدای استان»؛ حمید رضا پناه در شورای اشتغال استان بوشهر افزود: سهمیه ابلاغی این استان از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۹۰ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان آن جذب شده‌است.

وی بیان کرد: با جذب این تسهیلات ۲هزار و ۳۵۱ طرح اشتغال‌زا اجرا و زمینه اشتغال چهار هزار و ۷۴۴ نفر در استان بوشهر فراهم شده‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از این میزان تسهیلات ۷۹ درصد در بخش کشاورزی، ۹ درصد خدمات و ۷ درصد در بخش صنعت جذب شده‌است.

پناه ادامه داد: همچنین سهم اعتبارات حمایتی از محل تسهیلات اشتغال روستایی استان بوشهر نیز ۷۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۹ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان جذب و پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال یکهزار و ۴۷۶ نفر در استان فراهم شود.

وی در باره بیمه تامین اجتماعی گفت: با توجه به نرخ بالای این بیمه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بیمه روستایی که هزینه کمتری دارد را اجرا کنند.

پناه بیان کرد: سهمیه کارورزی استان بوشهر ۴۶۷ نفر پیش‌بینی شد که تاکنون ۳۱۰ نفر قرارداد بسته‌اند و ۹۷ نفر نیز بعد از پایان دوره کارورزی جذب همان کارگاه‌ها شدند.

وی درباره آموزش در محیط واقعی کار گفت: امسال سهمیه آموزش در این بخش ۸۳۰ نفر پیش‌بینی شده‌است که از این شمار تاکنون آموزش ۶۰۰ نفر  انجام گرفته‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: میزان اعتبار مصوب اشتغال خانگی درسال‌جاری برای این استان ۶میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که همه آنها جذب و ۹۹ درصد به بانک‌ها معرفی و ۸۹ درصد پرداخت شده‌است.

وی یادآورشد: اشتغال پیش‌بینی شده استان بوشهر در بخش مشاغل خانگی براساس طرح‌های معرفی شده ۵۶۸ نفر است.

پناه، برضرورت ثبت اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد تاکید کرد.

منبع:ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا