جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25821
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : استاندار بوشهر گفت: از سال ۱۳۹۶نرخ بیکاری در این استان سیر کاهشی داشته و جزو استان‌های تک رقمی است. به گزارش «صدای استان»؛ عبدالکریم گراوند سه‌شنبه شب در شورای اشتغال استان بوشهر افزود: براساس آمارها نرخ بیکاری این استان در فصل پاییز به ۹.۴ درصد رسید که از میانگین کشوری وضعیت مناسب‌تری…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 بهمن 1398 - 12:24

صدای استان : استاندار بوشهر گفت: از سال ۱۳۹۶نرخ بیکاری در این استان سیر کاهشی داشته و جزو استان‌های تک رقمی است.

به گزارش «صدای استان»؛ عبدالکریم گراوند سه‌شنبه شب در شورای اشتغال استان بوشهر افزود: براساس آمارها نرخ بیکاری این استان در فصل پاییز به ۹.۴ درصد رسید که از میانگین کشوری وضعیت مناسب‌تری دارد.

روند کاهشی سه ساله نرخ بیکاری در استان بوشهر ادامه دارد

وی بیان کرد: هرچند نرخ بیکاری در استان بوشهر تک رقمی شده‌است اما ظرفیت این استان بیش از این است و باید شرایط بهتری داشته باشد و برای رسیدن به بهترین‌ها استفاده بیشتر از توانمندی‌های موجود در این استان ضروری است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر سند اقتصاد دانش‌بنیان این استان در بحث‌های کارشناسی و ستاد نقشه راه علمی کشور تصویب شده‌است و بزودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب می‌رسد و به این ترتیب بوشهر نخستین استان کشور در بخش تدوین این سند به‌ شمار می‌رود.

گراوند ادامه داد: تدوین سند اقتصاد دانش بنیان مبنایی برای توسعه هرچه بیشتر استان بوشهر خواهد بود و باید براساس این سند مسیر پیشرفت را طی کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد در این استان گفت: خروجی پنجره واحد باید اطلاع‌رسانی شود و متولیان امر بازخورد عملیاتی این پنجره را تشریح کنند.

وی تاکید کرد: در این شرایط ورود سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از جمله دریا و شیلات ضروری است و باید مورد حمایت جدی و عملی قرار گیرند تا شاهد افزایش میزان اشتغال دریا محور باشیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم کنترل نحوه پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال‌زا گفت: ضمانت‌های لازم برای جلوگیری از انحراف پرداخت تسهیلات گرفته شده‌است و نظارت صحیحی برای اجرای دقیق طرح های مصوب و اشتغال‌زا صورت گیرد.

وی با تقدیر از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایجاد اشتغال در مناطق محروم استان بوشهر اظهارداشت: این نهاد با ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های استان موجب شتاب بخشی به توسعه شده که قابل تقدیر است.

گراوند اضافه کرد: روان‌سازی در پرداخت وام‌های اشتغال‌زا ضروری است و برخی موانع خودساخته سازمان‌های اداری را باید شکست و نباید در روند کار مردم ایجاد اختلال و وقفه شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شدت مراقبت شود دین و دنیای خودمان را برای کسی فدا نکنیم و کمک‌ها و حمایت‌های توسعه‌ای انجام شده رنگ و بوی انتخاباتی پیدا نکند هرچند به انتخابات احترام می‌گذاریم و مردم انتخاب می‌کنند.

منبع:ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا