جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25819
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : فرماندار گناوه گفت: مجتمع پرورش میگوی رودشور شمالی یکی از طرح‌های مهم و اقتصادی استان بوشهر و کشور است که نقشی مهم در درآمدزایی، ارزآوری، اشتغال‌زایی و افزایش صادرات دارد و مشارکت سرمایه‌گذاران بومی منطقه درآن ضروری است. به گزارش «صدای استان»؛ غلامرضا مهرجو در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان افزود:…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 بهمن 1398 - 12:23

صدای استان : فرماندار گناوه گفت: مجتمع پرورش میگوی رودشور شمالی یکی از طرح‌های مهم و اقتصادی استان بوشهر و کشور است که نقشی مهم در درآمدزایی، ارزآوری، اشتغال‌زایی و افزایش صادرات دارد و مشارکت سرمایه‌گذاران بومی منطقه درآن ضروری است.

به گزارش «صدای استان»؛ غلامرضا مهرجو در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان افزود: این مجتمع در زمینی حدود ۳۲  هکتار که شوره زار بوده توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های مرتبط در دست احداث است و  انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران محلی شهرستان در این طرح  مشارکت بیشتری داشته باشند تا عایدات آن به مردم منطقه برسد.

 

وی اظهارداشت: درآمد پایدار، اشتغال و کاهش فقر در  منطقه با گام برداشتن به سمت مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان میسر می‌شود که یکی از  مهم‌ترین آنها توجه به صنایع مرتبط با دریا از جمله آبزی پروری است و باید به نحو احسن استفاده شود.

مهرجو با بیان اینکه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از این طرح در ماه گذشته بازدید و بر رفع موانع و مشکلات فراروی سرمایه‌گذاران آن تاکید کرد، افزود: همه افرادی که می‌توانند در این طرح که تحولی در اقتصاد منطقه و خانواده‌ها ایجاد می‌کند، مشارکت کنند.

فرماندارگناوه گفت: تبدیل شهرستان گناوه به مرکز تولید پوشاک استان بوشهر در اجرای برنامه‌های ۳۱ شهرستان‌های توسعه فراگیر مدنظر قرار گرفته و تلاش‌هایی در این زمینه در دست اجرا است.
وی اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط با کمک به تامین منابع مالی سرمایه‌گذاران و انعطاف پذیری در مقررات، گام موثری در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی شهرستان بردارند.

طرح مجتمع پرورش میگوی رودشور شمالی بندر ریگ گناوه توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مساحت حدود ۳۲ هکتار در دست اجرا است و یکهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی بصورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

این طرح از بزرگترین طرح‌های آبزی کشور است که به ۴۶ متقاضی  واگذار شده و متقاضیان در قالب تشکیل اتحادیه با شیلات قرارداد منعقد کرده‌اند  و ۱۰۰ درصد هزینه‌های زیرساخت آن را بخش خصوصی برعهده دارد.

منبع:ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا