شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25809
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: برنامه‌ریزی مناسب به‌منظور پیشگیری و کاهش کودک‌آزاری یا کودک همسری صورت گیرد. به گزارش «صدای استان» به نقل ازمهر؛ مریم آذرشب شامگاه سه‌شنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری مشترک حقوق کودک با موضوع کودک‌آزاری و کودک همسری اظهار داشت: حمایت از حقوق کودکان…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 بهمن 1398 - 12:15

صدای استان : مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: برنامه‌ریزی مناسب به‌منظور پیشگیری و کاهش کودک‌آزاری یا کودک همسری صورت گیرد.

به گزارش «صدای استان» به نقل ازمهر؛ مریم آذرشب شامگاه سه‌شنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری مشترک حقوق کودک با موضوع کودک‌آزاری و کودک همسری اظهار داشت: حمایت از حقوق کودکان ضروری و لازم است.

وی تصریح کرد: کودک‌آزاری یا کودک همسری از آسیب‌های اجتماعی است که به علت ویژگی‌های تأثیرگذار آن نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی مناسب به‌منظور پیشگیری و کمک به رفع یا کاهش آن به‌شدت احساس می‌شود.

آذرشب گفت:: مقابله با این آسیب در راستای سیاست‌های حمایتی از حقوق کودکان و نوجوانان، پیشگیری از بروز کودک‌آزاری و کودک همسری و فرهنگ‌سازی در این خصوص و مداخلات لازم و به‌موقع به‌منظور کنترل و کاهش کودک‌آزاری و کودک همسری و پیامدهای ناشی از آن از اهداف اساسی این طرح است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به اهداف جزئی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی عمومی به‌ویژه کودکان، والدین، مربیان آموزش‌وپرورش و تسهیل گران در خصوص پدیده کودک‌آزاری و کودک همسری و توانمندسازی افراد جامعه در خصوص مقابله با کودک‌آزاری و کودک همسری از این اهداف است.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی تخصصی کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک‌آزاری و کودک همسری نیز از این اهداف است.

آذرشب ابراز داشت: شکل‌گیری سازوکار سازمان‌یافته و ساختارمند در راستای انجام به‌موقع فرآیند مداخله و مقابله توسط نهادهای دولتی و فعالان اجتماعی و مدنی، هماهنگی بین بخشی و بین نهادهای مرتبط با موضوع تدوین نظام ثبت، گزارش دهی و ارجاع و همچنین انجام مداخلات لازم در موارد بحرانی نیز از جمله این اهداف است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: مداخلات درمانی و توان‌بخشی به‌منظور کاهش عواقب کودک‌آزاری و کودک همسری، ارائه حمایت‌های مددکاری، قضائی و اجتماعی به گروه هدف و حمایت از کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک‌آزاری و کودک همسری نیز از دیگر اهداف این طرح است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا