پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25784
تعداد نظرات: ۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در شهرستان دیر هر ۱۰ روز یک نفر بر اثر تصادف فوت می‌شود که اکثرا جوان هستنددر حالی که این واقعیت دردناک و آمار در شهرستان های دیگر استان نیست.   به گزارش « صدای استان »؛ سعید کشمیری در چهارمین شورای سلامت و امنیت غذایی و دومین…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 1 بهمن 1398 - 10:34

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در شهرستان دیر هر ۱۰ روز یک نفر بر اثر تصادف فوت می‌شود که اکثرا جوان هستنددر حالی که این واقعیت دردناک و آمار در شهرستان های دیگر استان نیست.

 

Image result for ‫رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر‬‎به گزارش « صدای استان »؛ سعید کشمیری در چهارمین شورای سلامت و امنیت غذایی و دومین مجمع خیرین سلامت شهرستان دیر در سال جاری، خواستار رسیدگی به وضعیت تصادفات جاده‌ای در شهرستان دیر شد و افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۳۲ نفر در شهرستان دیر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دوبرابر شده است و باید چاره اندیشی شود.

 

 

این اظهارات در شرایطی می باشد که بزرگراه بوشهر- دیر بیش از یک دهه است نیمه تمام مانده و محدوده دیر تا دلوار حادثه خیر است.

وی با اعلام اینکه خطر پساب‌های صنعتی پتروشیمی‌ها شهرستان دیر را تهدید می‌کند، ابراز کرد: باید از آب دریا، اطراف و خاک خیلی مراقبت کنیم؛ سه پتروشیمی مستقر در شهرستان دیر پیوست سلامت خود را نوشته‌اند و منتظر نتیجه آن هستیم.

 

 

کشمیری درباره آخرین وضعیت بیمارستان امام هادی(ع) شهرستان دیر، عنوان کرد: این بیمارستان در نهایت باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد اما دو هفته پیش مشکل برق آن حل شده و تازه به علوم پزشکی تحویل موقت می‌شود.

وی با اشاره به فشارها برای افتتاح زود هنگام بیمارستان دیر، یادآور شد: ما با هم تعارف نداریم، در واقع یک نوزاد نارس به ما تحویل داده‌اند، هیچ کدام از وسایلش قابل استفاده نبود و یکی یکی انجام شد؛ ما نمی‌خواهیم بی‌توجهی کنیم و در تیم مدیریتی دانشگاه هیچ فرقی بین شهرستان‌‌ها وجود ندارد و همه مردم محترم هستند.

 

 

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: این بیمارستان در اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری رسید، آن هم پس از حدود یک دهه کش و قوس.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از آمادگی برای راه‌اندازی زایشگاه و اضافه کردن متخصص بیهوشی و جراح عمومی به این بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: بیمارستان‌های بزرگ هم روز اول همه متخصص‌ها نداشتند و همین بیمارستان کنگان بعد از مدتها، همین پارسال متخصص مغز و اعصاب اضافه شد که در این مدت نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

 

 

کشمیری اساس سلامت را خدمات پیشگیری و جلوگیری از تولید بیمار دانست و افزود: ما اگر تمام این شهرستان تبدیل به بیمارستان کنیم ولی بیمار تولید شود فایده‌ای ندارد ما باید بهترین خدمات درمانی بدهیم اما پیگیری کنیم که بیمار سکته‌ای و تصادف و … نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به غربالگری کمبود تیرویید در نوزاد تازه متولد شده در خانه‌های بهداشت، یادآور شد: از ابتدای شروع این خدمت در استان بوشهر تاکنون نزدیک به ۸۰۰ تا ۹۰۰ کودک شناسایی و درمان کرده‌ایم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا