جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25767
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از کاهش عوارض و مالیات ورود سیگار به کشور گلایه‌مند بود و خواستار افزایش آن توسط نمایندگان مجلس شد. به گزارش «صدای استان»؛ رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر صبح امروز در نشست شورای سلامت شهرستان…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 30 دی 1398 - 14:09

صدای استان : رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از کاهش عوارض و مالیات ورود سیگار به کشور گلایه‌مند بود و خواستار افزایش آن توسط نمایندگان مجلس شد.

به گزارش «صدای استان»؛ رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر صبح امروز در نشست شورای سلامت شهرستان جم با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین سلامت جامعه نیست اظهار داشت: سلامت در بعدهای جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی نیاز به فعالیت‌های گسترده دارد که نیاز است همه  ارگان‌ها و ادارات به کمک وزارت بهداشت این مقوله مهم را برای عموم مردم تامین کنند.

حیدر عزیزنژاد با بیان اینکه رعایت سبک زندگی سالم نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها دارد افزود: سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان برای بیماران سرطانی در کشور هزینه می‌شود که با رعایت سبک زندگی سالم توسط افراد، ۳۰ تا ۴۰ درصد شاهد کاهش افراد مبتلا به سرطان خواهیم بود.

وی افزود: روزانه در استان بوشهر نزدیک به ۴۲۰ نفر دیالیز به صورت رایگان انجام می‌دهندکه ۹۰ درصد از آنان با آموزش و آگاهی دادن، قابل پیشگیری بوده است.

وی با گلایه از کاهش عوارض و مالیات ورود سیگار به کشور خاطرنشان: نمایندگان مجلس به جای افزایش عوارض و مالیات واردات سیگار به کشور، آن را کاهش داده و به ۱۸ درصد رسانده‌اند و  این درحالی است که درکشورهای دیگر تعرفه ۳۰۰ درصدی را اعمال کرده‌اند.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به آمارها هم اکنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در کشور دخانیات مصرف می‌کنند و سالانه ۱۰۰ هزار نفر نیز به علت مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

‌نمایندگان مجلس نرخ مالیات واردات سیگار به کشور را افزایش دهند

عزیزنژاد با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از اقدامات دولت بود افزود: این طرح  با وجود کاهش پرداختی از جیب مردم و سایر حسن‌هایی که داشت سبب شد که افراد با توانمندی بالا نیز به اندازه افراد کم بضاعت جامعه پرداختی داشته باشند و در این خصوص بیمه‌ها متضرر شدند ولی با این وجود دولت این طرح با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی بوشهر را کم تحرک‌ترین استان کشور نام برد و تصریح کرد: جمعیت ۱۰ سالمندی  ما پس از ۲۵ سال دیگر به ۳۰ درصد خواهد رسید و اکنون نیز ۶۰ درصد از جامعه  دارای اضافه وزن و چاقی‌اند و این در حالی است که جمعیت دانش آموزان ما نیز دارای ۲۵ درصد چاقی است که باید در حوزه سلامت به صورت جدی‌تر کار کنیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا