پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25703
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: آئین بزرگداشت دکتر حدیث حیات داووی شهیده سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی روز جمعه با حضور استاندار ،فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان بوشهر و قشرهای مختلف مردم و خانواده وی در روستای بویری دشتستان زادگاه پدریش برگزار شد. به گزارش«صدای استان» به نقل از ایرنا؛در این آیین یکی از اعضای خانواده شهیده ضمن…

تاریخ انتشار: شنبه ، 28 دی 1398 - 13:12

صدای استان: آئین بزرگداشت دکتر حدیث حیات داووی شهیده سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی روز جمعه با حضور استاندار ،فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان بوشهر و قشرهای مختلف مردم و خانواده وی در روستای بویری دشتستان زادگاه پدریش برگزار شد.

به گزارش«صدای استان» به نقل از ایرنا؛در این آیین یکی از اعضای خانواده شهیده ضمن تسلیت این واقعه به ملت ایران و تشکر از همدردی مردم استان بوشهر گفت: این روزها که مصادف با شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود  ما خانواده داغدار و عزادارشهیده دکتر حدیث حیات داوودی که در سانحه جانسوز هواپیما جان خود را از دست داد اعلام می کنیم که ما همراه و همدل با مردم و نظام اسلامی و انقلاب اسلامی هستیم.

 

حیات داوودی افزود: هیچ توطئه ای و نقشه ای نمی تواند ما را از نظام و انقلابمان دور کند ما برای حفظ میهن خود خون دادیم و تا آخر با این نظام هستیم و خواهیم ماند.

در این آئین همچنین گلدسته های مزین با پیام های تسلیت از سوی اقشار مختلف مردم بویژه دانشجویان از استانهای فارس و یزد تقدیم خانواده ایشان شد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.
حدیث حیات داوودی یکی از جانباختگان این حادثه  بود که هرچند زادگاه پدریش دشتستان استان بوشهر است اما در شهر شیراز ساکن بوده اند.

پیکر حیات داوودی روز چهارشنبه هفته جاری در آرامستان گلشن شیراز به خاک سپرده شد و مراسم بزرگداشت آن مرحومه نی در مسجد دانشگاه شیراز واقع در میدان ارم برگزار شد.

صبح شنبه (بیست و یکم دی‌ماه ۹۸)،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.
این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی انجام شود.
در ادامه نیز رییس جمهوری، ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.
همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح در باره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مامور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا