پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25677
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی به مناسبت روز قرآنی بوشهر برگزار می‌شود. به گزارش « صدای استان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت روز قرآنی بوشهر با فعالین قرآنی، گفت:…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 25 دی 1398 - 10:42

صدای استان : برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی به مناسبت روز قرآنی بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش « صدای استان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت روز قرآنی بوشهر با فعالین قرآنی، گفت: نامگذاری ۱۶ اسفند به نام روز قرآنی بوشهر ابتکار ویژه‌ای بود که هم روزی ارزشمند را در استان نیز به ثبت رساند و هم فرصتی شد برای تجلیل از فعالان این حوزه.

آنیتا مظفری، روز قرآنی بوشهر را فرصت مناسبی برای ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان عنوان کرد و افزود: برنامه ­ریزی صحیح و مناسب، مشارکت موسسات قرآنی به عنوان بازوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین  شاخص در برگزاری ویژه برنامه‌های این روز است.

او ادامه داد: همایش بزرگداشت روز قرآنی، تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی، نمایش فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند قرآنی در مدارس و مراکز قرآنی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نمایشگاه آثار شهدای هنرمند قرآنی، برگزاری مجالس قرآنی با حضور قاریان برجسته ملی و جشنواره­‌های فرهنگی هنری با مضامین قرآن و عترت از مهمترین برنامه­‌های این روز است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر بیان کرد: برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها به صورت جدول به دبیرخانه این روز ارسال شود تا علاوه بر کاهش هزینه­‌ها باعث جلوگیری از تداخل برنامه­‌ها شود.

نامگذاری ١۶ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر به مناسبت سالروز ارتحال علامه میرزا معتقد اهرمی، کاتب قرآن رمزدار است.

آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال ١٢١١ هجری شمسی در اهرم متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج گذراند و سپس عازم عراق شد. وی در مراجعت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس دروس عربی و ادبیات پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دلیل نامگذاری قرآن رمزدار این است که در این کتابت همه صفحات ۱۱ سطری است و بدون استثناء در تمام صفحات حرف یا کلمه اولِ سطر‌های اول و یازدهم، دوم و دهم، سوم و نهم، چهارم وهشتم، و پنجم و هفتم مشابه است و فقط حرف و یا کلمه اول سطر ششم به علت نداشتن سطر مقابل آزاد است.

مرحوم معتقد حروف متقارن صفحات را با جوهر قرمز و بقیه را باجوهر مشکی تحریر کرده است.


برچسب ها: #روز قرآنی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا