جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25659
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: باغداران نهال مورد نیاز خود را از  نهالستان‌های معتبر و دارای مجوز و شناسه تهیه کنند. به گزارش « صدای استان »؛ سمیه فرح بخش بیان کرد: کاشت نهال با گواهی سلامت و اصالت و رقم سازگار با منطقه و نیز اعمال مدیریت اصولی…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 25 دی 1398 - 09:38

صدای استان : مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: باغداران نهال مورد نیاز خود را از  نهالستان‌های معتبر و دارای مجوز و شناسه تهیه کنند.

به گزارش « صدای استان »؛ سمیه فرح بخش بیان کرد: کاشت نهال با گواهی سلامت و اصالت و رقم سازگار با منطقه و نیز اعمال مدیریت اصولی باغی از مهمترین عوامل موثر در موفقیت سرمایه‌گذاری در حوزه باغبانی است و تاثیر مهمی در افزایش کمی و کیفی محصولات دارد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل کاشت نهال مرکبات و خرما، تامین نهال از نهالستان‌های مجوزدار به همراه نصب شناسه نهال گواهی شده با هدف عاری بودن از عوامل بیماری‌زا و در نتیجه تضمین سرمایه‌گذاری به باغداران ضروری است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: نهال گواهی شده باید از نظر نوع رقم پایه و پیوندک مشخص و عاری از هرگونه آفت و بیماری و علف‌های هرز باشد و همچنین داشتن گواهی ضمانت اصالت صادره از نهالستان و گواهی سلامت نهال صادره از طرف مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان‌های مبدا تولید نهال، ضروری و الزامی است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا