شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25494
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرآب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ۱۳ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در استان بوشهر، هشت و ۱۲۲ حلقه چاه مجاز و پنج هزار و ۴۷۸ حلقه چاه غیرمجاز است. به گزارش«صدای استان» به نقل ازمهر؛مسعود خوارزمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 16 دی 1398 - 11:54

صدای استان: مدیرآب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ۱۳ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در استان بوشهر، هشت و ۱۲۲ حلقه چاه مجاز و پنج هزار و ۴۷۸ حلقه چاه غیرمجاز است.

به گزارش«صدای استان» به نقل ازمهر؛مسعود خوارزمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت آبیاری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و توسعه آبیاری نوین در دستور کار است.

۴۰ درصد چاه‌های استان بوشهر غیرمجاز است

وی از تجهیز چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به سامانه‌های آبیاری نوین در سال جاری خبر داد و بیان کرد: هزار و ۶۱۸ هکتار تا پایان آذرماه امسال انجام شد و ۹۲۳ هکتار نیز در دست اجراست که باید تا پایان سال زراعی جاری اجرا شود.

خوارزمی با اشاره به تجهیز زمین‌های کشاورزی دشتستان، دشتی و تنگستان به سیستم آبیاری تحت فشار اضافه کرد: در سال جاری برای اجرای این طرح‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده‌است.

وی وسعت زمین‌های کشاورزی آبی استان بوشهر را ۸۶ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: تاکنون ۳۵ هزار و ۲۹۷ هکتار از این زمین‌ها و باغ‌ها به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌است که از این میزان هفت هزار هکتار باغی و ۲۸ هزار هکتار زراعی است.

مدیرآب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از ۱۳ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در استان بوشهر، هشت و ۱۲۲ حلقه چاه مجاز و پنج هزار و ۴۷۸ حلقه چاه غیرمجاز است.

وی یادآور شد: براساس اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در استان بوشهر در زمان حاضر ۴۸ درصد از این زمین‌ها مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است که رقم خوبی در کشور به شمار می‌رود.

خوارزمی‌نیا اظهار داشت: شهرستان‌های دشتستان با ۱۱ هزار و ۷۶۱ هکتار، دشتی ۹ هزار و ۴۱۸، دیر هفت هزار و ۴۰ هکتار و تنگستان هزار و ۸۶۹ بیشترین سهمیه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار را در استان بوشهر به خود اختصاص داده‌اند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا