چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25423
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: سیاه نمایی و زیرسوال بردن خدمات نظام در تبلیغات انتخاباتی جرم و کاری غیراخلاقی است. به گزارش «صدای استان»؛ الماس گشتاسبی روز سه‌شنبه در نشست تشریح و تبیین تلخفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه در استان بوشهر افزود: این نظام…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 11 دی 1398 - 12:44

صدای استان : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: سیاه نمایی و زیرسوال بردن خدمات نظام در تبلیغات انتخاباتی جرم و کاری غیراخلاقی است.

به گزارش «صدای استان»؛ الماس گشتاسبی روز سه‌شنبه در نشست تشریح و تبیین تلخفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه در استان بوشهر افزود: این نظام ثمره خون هزاران شهید است و نباید عده‌ای با یک تفکر تلاش کنند خدمات نظام را زیر سوال ببرند.

سیاه‌نمایی خدمات نظام در تبلیغات انتخاباتی جرم است

وی اضافه کرد: در ۴۰ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی را  برای عمران، آبادانی و پیشرفت کشور انجام داده و نباید عده‌ای با سوء استفاده از فضای انتخابات این خدمات نظام را زیرسوال ببرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر بیان کرد: افزون براین تخریب، توهین و افترا زدن به دیگران نیز اخلاقی نیست و نباید تخریب دیگران را پله ترقی برای رسیدن به اهداف خود قلمداد کنیم.

گشتاسبی اظهار داشت: نقش مهم رسانه‌ها و فضای مجازی در این شرایط برکسی پوشیده نیست و باید با رویکرد تلطیف و اخلاق مداری در تثبیت نظام، سلامت روان جامعه، حضور حداکثری و سلامت انتخابات گام بردارند.

وی ادامه داد: برگزاری انتخاباتی باشکوه در هر چهار سال بیانگر مردم سالاری دینی در ایران اسلامی است و امروز مهمترین وظیفه دست‌اندرکاران امر انتخابات صیانت از آرای مردم و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور پرشور مردم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: امروز مهمترین وظیفه دستگاه قضا انجام اقدام‌های پیشگیرانه در مقابل برخی اقداماتی است که ممکن است برخی افراد در اثر ناآگاهی از قانون انجام دهند.

وی تاکید کرد: در این شرایط انجام کارهای پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی برای ارتقای سطح آگاهی جامعه با رویکرد تلطیف جامعه و تشویق مجریان، ناظران، کاندیداها و مردم به رعایت اخلاق در عرصه انتخابات ضروری است.

گشتاسبی با تاکید بر رعایت قانون از سوی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است کسانی که در آینده باید قوانین را تصویب کنند اگر خود پایبند به قانون نباشند و با با بی قانونی به این جایگاه تکیه بزنند این جایگاه آنها از مشروعیت لازم برخوردار نیست.

وی با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم تخلفی در بخش انتخابات صورت گیرد گفت: کاهش تخلفات با همکاری رسانه و فرهنگ سازی لازم انجام می‌شود.

معاون  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: هرکسی دیدگاه و سلیقه‌ای برای خود دارد اما در انجام وظایف اداری خود نباید این دیدگاه‌ها را ملاک قرار داد بلکه باید با رعایت اصل بی طرفی زمینه حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات ثبت شده و ثبت نشده قانون خاص خود را دارند و ضمن اینکه دستگاه قضا عملکرد آنها را رصد می‌کند اما از آنها می‌خواهیم که بصورت قانون‌مند و نظام‌مند نسبت به وظایف خود اقدام کنند.

گشتاسبی گفت: هدف دستگاه قضا ترویج روح قانون‌مداری برای آحاد جامعه، تشویق به مشارکت هرچه بیشتر، سوق دادن فضای جامعه به سمتی که شاهد تنش و بداخلاقی، دروغ‌گویی و افترا و تخریب نظام نباشد، است

وی تاکید کرد: رسانه‌ها هر خبری را که دریافت می‌کنند نباید نسبت به انتشار آن اقدام کنند و باید تائیدیه آن گرفته شود زیرا حتی اگر تکذیب آن نیز منتشر شود اما آن خبر غیر واقعی آثار منفی خود را بر جامعه خواهد داشت و این درست نیست.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود که تاکنون مراحل ثبت نام داوطلبان و احراز صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی به انجام رسیده و هم‌اکنون در هیات‌های نظارت در دست بررسی است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا