شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25324
تعداد نظرات: ۰

زلزله ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر استان بوشهر – حوالی کلمه را لرزاند.   به گزارش « صدای استان »؛ صبح جمعه زلزله ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر استان بوشهر – حوالی کلمه را لرزاند. این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۱.۳۹۴، عرض جغرافیایی۲۸.۸۹۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.    …

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 دی 1398 - 09:37

زلزله ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر استان بوشهر – حوالی کلمه را لرزاند.

 

به گزارش « صدای استان »؛ صبح جمعه زلزله ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر استان بوشهر – حوالی کلمه را لرزاند.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۱.۳۹۴، عرض جغرافیایی۲۸.۸۹۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

 

 

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/10/6/11096870_867.jpg

 

ریزش کوه در جاده اهرم-کلمه پاکسازی شد

دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: فقط چند مورد ریزش کوه در جاده اهرم به کلمه وجودداشت که پاکسازی شد.

او بیان کرد: آب، برق و مخابرات در منطقه وصل است و نیرو‌های امدادی در منطقه حضور دارند تا خسارت احتمالی را بررسی کنند.

 

 

وضعیت بناهای تاریخی استان بوشهر پس از زلزله بامداد امروز

معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: کارشناسان میراث‌ فرهنگی پس از وقوع زلزله به مرکز شهرستان تنگستان، شهرها و روستاهای اطراف اعزام و در حال تهیه گزارشی از خسارات احتمالی به بناهای تاریخی هستند.

نصرالله ابراهیمی با اشاره به زلزله ۴.۹ ریشتری بامداد امروز در استان بوشهر ادامه داد: تا این لحظه خسارتی در این زمینه اعلام نشده است، فقط بخشی از دیوار آجری سمت غرب قلعه تاریخی کلات واقع در شهر اهرم (شهرستان تنگستان) ریزش کرده است که این دیوار چندی پیش نیز به دلیل نشست پی حرکت کرده بود.

 

 

آثار تاریخی بوشهر پس از زلزله

 

وی با اشاره به مرمّت قلعه کلات در سال های اخیر گفت: بخش اعظم این قلعه در دو فاز مرمت و مقاوم سازی شده و بخشی از دیوار فاز سوم -شامل حیاط قلعه که برای یک سایت فرهنگی طراحی شده- قسمتی از پی آن، به علت ارتفاع و نشست ریزش کرده و خسارتی به سایر قسمت های بنای تاریخی وارد نشده است.

این مسئول بیان کرد: این دیوار فاقد ارزش تاریخی بوده و جهت تامین حفاظت محیطی یک دیوار در سال‌های اخیر طراحی و کار شده و در طراحی فاز جدید قرار بر بازسازی و مرمت آن بوده است.

 

 

معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر اضافه کرد: طراحی این بخش از قلعه با برداشت های فنی در سال‌های اخیر صورت گرفته که به دلیل کمبود اعتبار مقاوم سازی مجدد نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، ابراهیمی خاطرنشان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و تا این لحظه خسارت دیگری در این حوزه گزارش نشده است؛ همچنین یگان حفاظت در حالت آماده باش کامل هستند.


برچسب ها: #اهرم #زلزله #کلمه
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا