پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25277
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای راپمی (خلیج فارس و دریای عمان) معرفی شدند و سعید رضایی خبرنگار خبرگزاری مهر مقام اول این جشنواره را کسب کرد. به گزارش « صدای استان » به نقل از مهر؛ مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای منطقه راپمی (خلیج فارس و دریای عمان) در سازمان محیط زیست ایران برگزار شد…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 3 دی 1398 - 11:01

صدای استان : برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای راپمی (خلیج فارس و دریای عمان) معرفی شدند و سعید رضایی خبرنگار خبرگزاری مهر مقام اول این جشنواره را کسب کرد.

برگزیدگان جشنواره راپمی معرفی شدند/ کسب رتبه اول توسط خبرنگار مهر

به گزارش « صدای استان » به نقل از مهر؛ مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای منطقه راپمی (خلیج فارس و دریای عمان) در سازمان محیط زیست ایران برگزار شد و نفرات برتر این جشنواره تقدیر شدند.

سعید رضایی مدیر خبرگزاری مهر استان بوشهر با اثر «دلِ دریا خون است؛ ‏‬ مصائب دریای جنوب» مقام نخست جشنواره رسانه‌ای منطقه راپمی را کسب کرد.

۷۱ اثر از خبرنگاران به این جشنواره رسانه‌ای ارسال شده بود که برگزیدگان در قالب نفرات اول و دوم و سوم معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

در این جشنواره، مقام سوم به کیمیا عبدالله‌پور و دلال آلبو شهبازی رسید، زهره عرب و حسنی شمس‌آرا به مقام دوم رسیدند و سعید رضایی و امیرحسین طالبی مقام اول را کسب کردند.

معیار انتخاب آثار برتر این جشنواره نگارش حرفه‌ای، مستندسازی مکتوب، رعایت قواعد صحیح نگارشی، جذابیت موضوع و نگاه علمی به محوریت جشنواره بوده است.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که همراه با کارگاه تخصصی محیط زیست دریایی و نقش اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی بود، دکتر محمدی هماهنگ‌کننده سازمان منطقه‌ای راپمی، دکتر لاهیجان‌زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر بلوکی رئیس گروه اکولوژی دریا معاونت محیط زیست دریایی، دکتر نمک‌دوست رئیس مرکز تحقیقات مؤسسه همشهری، دکتر هاشمی مدیرعامل ایرنا، دکتر الماسی مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریای و دکتر میرشکار مدیرکل دفتر زیست‌بوم و سواحل به ایراد سخنرانی پرداختند.

منطقه دریایی راپمی (خلیج فارس و دریای عمان) یکی از مهم‌ترین مناطق استراتژیک جهان به شمار می‌آید و حفاظت از این اکوسیستم دریایی حساس در برابر آلودگی‌های ناشی از منابع واقع در خشکی و دریا به ویژه فعالیت‌های نفتی و توسعه برنامه‌های اکتشاف و استخراج نفت و تردد نفتکش‌ها، از اهمیت زیادی برای کشورهای منطقه و جهان برخوردار است.

در این راستا با تشکیل اجلاس حقوقی کشورهای منطقه (نایروبی- نوامبر ۱۹۷۶)، اجلاس کارشناسان سازمان‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد (کویت- دسامبر ۱۹۷۶)، اجلاس فنی-حقوقی کشورهای منطقه و سازمان‌های تخصصی ملل متحد (بحرین-ژانویه ۱۹۷۷) منجر به برگزاری کنفرانس نمایندگان تام الاختیار کشورهای منطقه شد.

با توافق همه کشورهای عضو و به منظور اجرای مفاد کنوانسیون یاد شده سازمان منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریایی (راپمی) تأسیس شد که محل آن در کویت است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا