جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25275
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : پلیس فتا توصیه می‌کند برای در امان ماندن از کلاهبرداری‌های اینترنتی، افزونه ضد فیشینگ جستجو و نصب شود. به گزارش « صدای استان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: برای اینکه مردم از کلاهبرداری‌های اینترنتی در امان باشند می‌توانند افزونه ضد فیشینگ را که دانشگاه…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 3 دی 1398 - 10:42

صدای استان : پلیس فتا توصیه می‌کند برای در امان ماندن از کلاهبرداری‌های اینترنتی، افزونه ضد فیشینگ جستجو و نصب شود.

به گزارش « صدای استان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: برای اینکه مردم از کلاهبرداری‌های اینترنتی در امان باشند می‌توانند افزونه ضد فیشینگ را که دانشگاه سمنان طراحی کرده در جستجوگرها پیدا و نصب کنند.

سرهنگ مهدی قاسمی همچنین از کاربران خواست برای اطلاع از موارد لازم درخصوص درگاه‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌ها به پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

او همچنین به این موضوع  اشاره کرد که به تازگی پیامک‌های جعلی برای کاربران گوشی‌های هوشمند فرستاده شده درباره غیرفعال شدن تلفن همراهشان.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: در این پیامک اعلام شده که افراد برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایلی یا خدمات تلفن همراه باید مبالغی را پرداخت کنند و  اگر کمتر از ۲۴ ساعت مبلغ را پرداخت نکنند خدمات موبایلی قطع می‌شود.

قاسمی ادامه داد: در همان پیامک لینکی اعلام شده که کاربر از طریق آن به صفحه‌ای شبیه سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) و در نهایت به درگاه‌های جعلی پرداخت اینترنتی هدایت می‌شود. به این ترتیب اطلاعات حساب فرد را کپی و موجودی حساب او را به سرقت می‌کنند.

او از مردم خواست به این موارد توجه نکنند و اصلا لینک را باز نکنند زیرا ممکن است این لینک حاوی بدافزاری باشد که اختیار گوشی تلفن همراه فرد را در دست گیرد.

رئیس پلیس فتا همچنین گفت: وجود تصاویر آرم بانک‌‌ها یا موسسات دولتی یا اپلیکیشن‌های معتبر، نشانه امن بودن درگاه‌های اینترنتی نیست بلکه باید نشانی دقیق درگاه بررسی شود.

قاسمی از کاربران خواست پیش از هر گونه فعالیت اقتصادی اینترنتی به نکات و هشدار‌های پلیس فتا توجه کنند.

او همچنین تاکید کرد: کسانی که پرداخت‌ و خریدهای اینترنتی دارند، رمز پویا را سریع‌تر فعال کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا