سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25244
تعداد نظرات: ۵

چهارمین شعر زمستانه شب یلدا شنبه شب در روستای خلیفه از بخش شبانکاره با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد. « صدای استان »؛ این آیین شنبه شب ۹۸/۹/۳۰  با حضور چشمگیر علاقه مندان، شاعران، فرهنگ دوستان ، و چهره های ادبی هنری استان با تلاوت آیات روح بخش قرآن شروع شد. عکس :…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 2 دی 1398 - 09:55

چهارمین شعر زمستانه شب یلدا شنبه شب در روستای خلیفه از بخش شبانکاره با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد.

« صدای استان »؛ این آیین شنبه شب ۹۸/۹/۳۰  با حضور چشمگیر علاقه مندان، شاعران، فرهنگ دوستان ، و چهره های ادبی هنری استان با تلاوت آیات روح بخش قرآن شروع شد.

عکس : امین جهانبین

 

در ادامه نمایش کلیپ خلیج فارس سروده ایرج شمسی زاده ساخته مهدی تنگستانی به روح زنده یاد شمسی زاده تقدیم شد.
این مراسم به شکلی خاص با توجه بیشتر به فرهنگ و ادبیات عامیانه مردم این دیار در دو بخش شب شعر محلی “زمستانه” خلیفه و آیین نکوداشت شاعر محلی سرا به پاس زحمات فراوانش در برگزاری ۱۲ سال شب شعر محلی بهارونه لیراوی و بخش جانبی، موزه مردم شناسی که اختصاص داشت به معرفی وسایل و ابزار فلزی در زندگی مردمان این دیار برگزار شد.

 

 

موزه مردم شناسی توسط  آقایان اسماعیل کریمی و رضا محمدی گردآوری و چیده شده بود تا چشم و ذهن را به عمق زندگی گذشتگان خیره کند.
در بخش شب شعر “زمستانه” استاد فرج اله کمالی ،محمد غلامی، امراله خدری ، محمدبحرینی فرد ،اصغر شمسی پور، نوذر فولادی، محمدجوادجعفری همت، جواد نگهبان ، رسول سنایی و محمدجعفر نجدی که به خوانش تازه ترین محلی سروده های خود پرداختند.  استاد کمالی دقایقی در مورد ریشه های یکی از اصطلاحات بومی توضیحاتی دادند و به دو شعر کوتاه اکتفا نمودند.
شهرام استواریان با اجرای یکی از ترانه های فولکلور خود و پیانو نوازی در خلال برنامه شور و حال این شب را دو چندان کرد.

 

 

 

در بخش نکوداشت امراله خدری پخش کلیپ زیبای مستند ویژه نکوداشت و سخنان دلنشین شاعر فرهیخته و شعر خوانی ایشان معرفی مجموعه شعر ایشان و تقدیم لوح سپاس و تصویر نقاشی شده ایشان با حضور استاد فرج اله کمالی به ایشان تقدیم گردید و از زحماتش در زمینه شعر محلی تجلیل شد .
در این آیین همچنین اسماعیل کریمی نیکوکار روستای خلیفه لوح سپاسی را به سیاوش قایدی به پاس تلاشش در زنده نگهداشتن فرهنگ بومی تقدیم کرد.
دکتر کامران محمدخانی معاون دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران مهمان ویژه برنامه بود که به دعوت مجری پشت تریبون قرار گرفت و از شکوه برگزاری آیین یلدا و صفا وصمیمیت مردم و غنای فرهنگ بومی منطقه جملاتی بیان نمودند .
فیلمبردار و صدابردار برنامه  مهدی تنگستانی ، اجرای موسیقی زنده جناب استواریان موزیسین عکاسان برنامه میلاد بحرینی و امین جهانبین بودند.


برچسب ها: #خلیفه #یلدا
تعداد نظرات: ۵
ناشناس
09:55 - 1398/10/02

سلام
جمع کردن انسانهای فرهیخته و ادیبی در حوزه شعر محلی واقعا دست مریزاد داره. احسنت بر دست هاییکه بهم پیوستند و این جمع زیبا را خلق کردند. احسنت برشما

ناشناس
09:55 - 1398/10/02

با سلام و درود ، آفرین بر بانیان چنین کاری اما اگه مکان این اجتماع در جایی بزرگ‌تر بود که مردم عادی هم میتونستم حضور پیدا کنند خیلی بهتر میشد

ناشناس
09:55 - 1398/10/02

درود بر مردمان خلیفه که یکی از جشنهای باستانی نیاکانمان را زنده نگه داشتند👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻💐💐💐

ناشناس
09:55 - 1398/10/02

درودبرمردان بزرگ وفرهیخته…مرحباب بانیای این کارقشنگ واین شب زیبا

ناشناس
09:55 - 1398/10/02

با سلام ضمن عرض خداقوت و دست مریزاد خدمت برگزار کنندگان ارجمند
شایسته بود در فضای عمومی و نه خصوصی برگزار می شدتا بتوان از آن بهره بیشتری برد.

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا