شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25230
تعداد نظرات: ۰

مصوبات مجلس، دولت، ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد رونق تولید در استان، توسط بانک کشاورزی و صادرات نادیده گرفته می‌شود.   « صدای استان »؛ تمرد و نافرمانی مدنی بانک‌ها از مصوبات دولت دهن‌کجی به اقتدار دولت است که در استان بوشهر تحقق یافته است.     در گفتگویی که با شاکرصفت رئیس اتحادیه پرورش…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 2 دی 1398 - 00:32

مصوبات مجلس، دولت، ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد رونق تولید در استان، توسط بانک کشاورزی و صادرات نادیده گرفته می‌شود.

 

« صدای استان »؛ تمرد و نافرمانی مدنی بانک‌ها از مصوبات دولت دهن‌کجی به اقتدار دولت است که در استان بوشهر تحقق یافته است.

 

 

در گفتگویی که با شاکرصفت رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگو دلوار داشتیم عنوان شد بانک کشاورزی که بانک تخصصی است با وجود اعلام آمادگی پرورش دهندگان میگو برای پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیونی خود با تفسیرهای ناروا از قانون بند *خ* برنامه ششم و بند *ل* و واو بودجه سنواتی، با تفاسیر نادرست و اعمال سودهای مضاعف (سود از سود ، جریمه سود و سود از جریمه) مانع محقق شدن منافع این قانون به نفع پرورش دهندگان و حتی بانک مطبوع خود می‌شوند که درد سرهای زیادی برای تولیدکنندگان بوجود آورده است و نهایتا  اقدام به صدور اجرائیه و توقیف اموال و حتی مصادره برخی از مزارع شده است.

 

 

همچنین بانک صادرات نیز با سرپیچی از مصوبات کارگروه رونق تولید استان در اقدام ناشایست با تولید کنندگان بخش صنعت و کشاورزی اقدام به صدور اجرائیه، توقیف و مصادره شرکت‌های تولیدی نموده و با ایجاد مزاحمت برای مدیران و شرکت‌های مذکور مشکلات آنان را مضاعف نموده است.

 

 

بنظر می‌رسد چنانچه معاون اول رئیس جمهور بدنبال حل معضلات تولید است در بدو ورود بدون حایل و گزینش مقامات استانی، اقدام به فراخوان مدیران شرکت‌های مذکور نموده و درد دلها، دغدغه‌ها و مشکلات آنها را بلاواسطه  شنیده و رفع نماید و با برخورد قاطع با مدیران بانکی که اینگونه اقدامات را انجام داده‌اند میتوان امیدوار بود که تولید در استان رونق یابد.

 

 

لازم به ذکر است تعدادی از تولیدکنندگانی استان که دچار مشکلات شده‌اند از دکتر جهانگیری درخواست وقتی مجزا و ویژه برای بیان مشکلات و دردسرهای اینچنین را نموده اند.

اجراییه برخی از بانک‌ها علیه شرکت های مذبور به این رسانه ارسال گردیده است.

 

 


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا