پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25201
تعداد نظرات: ۰

صدای استان :  امام جمعه برازجان گفت: باید مسؤولان مربوطه اقدامات لازم را در راستای جمع‎آوری سلاح‎های غیرمجاز در شهرستان دشتستان به عمل آورند. به گزارش «صدای استان » به نقل از فارس؛ حجت الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: نقش ائمه جمعه و روحانیت در پیشگیری…

تاریخ انتشار: شنبه ، 30 آذر 1398 - 12:24

صدای استان :  امام جمعه برازجان گفت: باید مسؤولان مربوطه اقدامات لازم را در راستای جمع‎آوری سلاح‎های غیرمجاز در شهرستان دشتستان به عمل آورند.

ضرورت جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز در دشتستان

به گزارش «صدای استان » به نقل از فارس؛ حجت الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: نقش ائمه جمعه و روحانیت در پیشگیری از وقوع جرائم برجسته است و خطر وفور سلاح غیر مجاز دست مردم یکی از تهدیدات بالقوه امنیت عمومی شهرستان دشتستان می‌باشد.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه با اقدامات فرهنگی می‎توانیم رخدادهای امنیتی و آسیب‎های‌اجتماعی را کاهش دهیم گفت: باید مسؤولان مربوطه اقدامات لازم را در راستای جمع‎آوری سلاح‎های غیرمجاز در شهرستان دشتستان  به عمل آورند.

وی در ادامه سخنان خود افزود:  با اقدامات توجیهی و تشویقی طوری اعتماد سازی و برنامه ریزی  شود که مردم بیشترین همکاری لازم با مسؤولین در جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز داشته باشند.

مصلح در ادامه ابراز داشت: در مرحله دوم با اقدامات قانونی باید سلاح‌های غیر مجاز جمع آوری شود زیرا وجود آنها در دست افراد زمینه ناامنی برای خود و حاملان سلاح در بر دارد.

امام‌ جمعه برازجان با اشاره به وظیفه نظارتی شورای نگهبان (استصوابی) خاطرنشان کرد: حقی که قانون برای نظارت این مجموعه قائل شد، فراتر از یک نظارت خشک‌وخالی است.

مصلح ابراز داشت: استصوابی به نظارتی گفته می‌شود که ناظر در تمام مواد تصمیم‌گیری حضور دارد و باید جلوی هرگونه اشتباه و سوءاستفاده مجریان را بگیرد.

وی به نظر برخی مخالفان مبنی بر اینکه شورای نگهبان ناظر انتخابات است و تنها باید تماشاگر صحنه باشد اشاره کرد و گفت: این نظر اشتباه و ظلم بر شورای نگهبان است؛ شورای نگهبان مانع تصویب قانونی، خلاف اسلام و قانون اساسی می‌شود.

 امام جمعه برازجان افزود: نظارت شورای نگهبان بر انتخاب و یا تأیید و رد صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی استصوابی بوده و باید مورد پذیرش همه باشد.

مصلح با بیان اینکه هر زمان انتخاباتی در کشور انجام شد، هجمه‌ای به شورای نگهبان شکل می‌گیرد، افزود: به دستور امام خمینی(ره) نظارت شورای نگهبان بر روند انتخابات استصوابی است و این شورا در رد و تأیید داوطلبان به تشخیص خود عمل می‌کند.

وی نظارت‌ها را بر دو نوع استطلاعی و استصوابی برشمرد و تصریح کرد: در نظارت استطلاعی ناظر حق دخالت نداشته و گزارش تخلف به مراجع بالاتر بر عهده اوست که نمایندگان ناظر به صدا و سیما مصداق این امر بوده و در صورت بروز تخلف آن را گزارش می‌کنند.

امام‌ جمعه برازجان با اشاره به وظایف شورای نگهبان ادامه داد: یکی از وظایف شورای نگهبان بررسی قوانین از نظر عدم مغایرت با قانون و اسلام است؛ در این مورد هیچ‌کس حرف از نظارت استطلاعی نمی‌زند، اما به انتخابات که می‌رسیم این صحبت‌ها مطرح می‌شود چراکه می‌خواهند نظارت استصوابی نباشد تا هرکسی را که می‌خواهند به مجلس ببرند.

خطیب جمعه برازجان تصریح کرد: کاندیداهایی که به هر دلیل احراز صلاحیت نشدند حق حمله به شورای نگهبان را ندارند و باید در برابر قانون تمکین کنند.

مصلح با توجه به اجلاس سالانه نماز اظهار داشت: نماز فرصتی است تا جامعه اسلامی به‌ویژه متولیان نماز از منویات امام خامنه‌ای بهره مند شوند و اگر مسجد کیفیت شایسته خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه، مردم و مسؤولان برداشته می‌شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به چهارم دیماه  فرارسیدن سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) اظهار داشت: آن حضرت مظهر و پیام‌آور صلح و برادری و از معجزات الهی برای هدایت بشر بود.

مصلح افزود: قدرتی که خداوند به عنوان معجزه در اختیار حضرت عیسی(ع) قرار داده بودند، برای هدایت و راهنمایی انسان به سوی کمال و برابری است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا