پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25156
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری حجم تصادفات در استان بوشهر افزایش داشته که عامل بیش از ۳۰ درصد این تصادفات خودروهای شوتی بوده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 27 آذر 1398 - 11:14

سید حمیدرضا علم پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری عنوان کرد: سازمان هواشناسی از قبل ورود سامانه بارشی را اعلام کرده بود که البته بارش‌ها بیشتر مرکز و جنوب استان را تحت تاثیر قرار داده است. ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری بیشتر در این مناطق مستقر شده است.

 

 

وی با بیان اینکه شب گذشته در جم ۱۳۷ میلی‌متر بارندگی داشته ایم، ادامه داد: خوشبختانه با وجود بارندگی شدید به جز چند نقطه مسدودی مسیر نداشتیم، آن هم تنها در نقاط کوهستانی از جمله محور سیراف-جم و برخی نقاط که طغیان رودخانه و یا ریزش پی در پی داشتیم.

 

 

آماده باش نیروهای راهداری به دلیل شرایط جوی

مدیرکل راهداری استان بوشهر با اشاره به شدت بارندگی اظهار کرد: خواهش من این است که مسافران و رانندگان اگر سفر غیرضروری ندارند سعی کنند سفر خود را به تاخیر اندازند، آب‌های سیلابی به تدریج به بوشهر می رسد، همچنین امکان طغیان رودخانه مُند نیز وجود دارد و به همین دلیل در تمام مسیرها و در زمان بارندگی کلیه عوامل و نیروهای راهداری آماده باش هستند.

علم با گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل گفت: اقدامات مهمی در زمینه مواجهه با سیل و زلزله در طی سال‌های گذشته صورت گرفته است. همچنین در سال جاری بارندگی‌های شدید همراه با ریزش محورها را داشتیم که این اتفاقات را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، همچنین سیل لرستان و سپس سیل خوزستان که اکیپ های راهداری بوشهر در زمینه کمک رسانی به استان های سیل زده موفق بوده و همچنین شرکت های حمل و نقل کارهای بزرگ و ماندگاری در زمینه تامین کالاهای اساسی مناطق سیل زده انجام دادند.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسی استان بوشهر جوان است، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین جزو استان‌های موفقی بودیم که ضمن ثابت نگه داشتن کرایه ها و جلوگیری از افزایش، بیش از ۵۴ هزار نفر جابجایی زائر داشتیم که به نحو احسن انجام شده و حتی استان های جنوبی چون فارس و هرمزگان را پوشش دادیم.

 

 

تنها ۷۷ کیلومتر تا آسفالت کامل راه های روستایی

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری راه‌ها اظهار کرد: در استان بوشهر ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه وجود دارد که ۲ هزار و ۳۴۴ کیلومتر آن راه روستایی بوده و تنها یک روستای ۵۰ خانواری -ریز سرچشمه- فاقد مسیر آسفالت است و همکاران ما در راه و شهرسازی در حال انجام آسفالت آن هستند.

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر افزود: در ادامه اجرای طرح ابرار برنامه ریزی شده است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کل کشور تا پایان سال باید ۲ هزار کیلومتر جاده روستایی ایجاد کند. در استان بوشهر به دلیل اینکه در سال‌های قبل خیلی از جاده ها آسفالت شده تنها ۷۷ کیلومتر باقی مانده تا کل راه های روستایی استان آسفالت شود.

سید حمیدرضا علم عنوان کرد: در سال جاری و در طرح ابرار ۲۸ کیلومتر پروژه تعریف شده که در حال اجرا است و تا پایان سال انجام خواهد شد و مابقی در نیمه اول سال آینده اجرا می شود که اولین استانی هستیم که ۱۰۰ درصد راه‌های روستایی آن آسفالت خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت قیر در بازار، مجبور به استفاده از قیرهای حفاظتی برای نگهداری راه‌ها هستیم که در حال حاضر در جاده‌ها از جمله محور چغادک به کنگان به طول ۲۵ کیلومتر انجام شده است.

 

 

گوشی‌های همراه بخش عمده دلیل واژگونی خودروها

مدیرکل راهداری استان بوشهر عنوان کرد: از ابتدای سال جاری حجم تصادفات در استان بوشهر افزایش داشته که عامل بیش از ۳۰ درصد این تصادفات به دلیل خودروهای شوتی بوده و متاسفانه در بررسی تصادفات جمعی یک طرف ماجرا خودروهای شوتی بوده است. موضوع دیگر نیز حواس پرتی راننده بوده که به عقیده من گوشی‌های همراه بخش عمده دلیل واژگونی خودروها را تشکیل می دهد. همچنین واژگونی‌ها و تصادفات زیادی داشته‌ایم که به دلیل حواس‌پرتی و عدم توجه به جلو رخ داده است.

این مسئول یادآور شد: در هماهنگی با پلیس راه اقداماتی همچون افزایش گشت‌های نامحسوس، کنترل ناوگان عمومی، گشت‌های مشترک به خصوص ناوگان عمومی برای کاهش تصادفات در نظر گرفته شده است و تلاش ما این است که با همکاری سایر دستگاه ها میزان تصادفات به حداقل برسد./ایسنا

 

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا