جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25049
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تاکنون اطلاعات ۷۵۰ بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها به ثبت نهایی رسیده است. به گزارش « صدای استان » به نقل از تسنیم؛ سید حسین حسینی در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با اشاره به اهمیت رصد کالا در…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 24 آذر 1398 - 12:22

صدای استان : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تاکنون اطلاعات ۷۵۰ بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها به ثبت نهایی رسیده است.

به گزارش « صدای استان » به نقل از تسنیم؛ سید حسین حسینی در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با اشاره به اهمیت رصد کالا در زنجیره تجاری استان از طریق سامانه جامع انبارها اظهار داشت: تاکنون در حدود شش‌هزار انبار در حوزه صنعت، معدن و تجارت از طریق وب سرویس و یا خوداظهاری در سامانه جامع انبارها ثبت اطلاعات شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات ۷۵۰ بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها به ثبت نهایی رسیده است خاطرنشان کرد: شش هزار بنگاه اقتصادی ثبت شده در سامانه جامع انبارها تاکنون تعداد ۷۵۰ واحد در سامانه جامع انبارها به تائید نهایی رسیده و مابقی نیز در حال بررسی و اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز به‌منظور شفاف و روان‌سازی نظام توزیع، طرح رصد کالا در زنجیره تجاری استان از طریق سامانه جامع انبارها به‌صورت جدی و مستمر از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در حال اجرا است.

حسینی  بیان کرد: طرح رصد کالا در زنجیره تجاری با اهداف فراهم کردن امکان رصد و کنترل موجودی کالاهای اساسی و نظارت سیستمی برای تسهیل جلوگیری از گران‌فروشی، احتکار و قاچاق کالا و همچنین بهبود، تسهیل و شفاف‌سازی فعالیت عاملان تجاری و فراهم شدن امکان اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان این حوزه در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با توجه به اینکه زنجیره تجاری شامل مراحل ورود کالا به زنجیره تجارت و انتقال کالا در زنجیره تجاری و خروج کالا از زنجیره تجاری است تصریح کرد: اجرای این دستورالعمل برای همه اعضای زنجیره تامین کالاهای مشمول، فعالان تجاری استان اعم از واردکنندگان و تولیدکنندگان، صادرکنندگان، شرکت‌های پخش، عمده فروشان و خرده‌فروشان ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: فعالان تجاری برحسب مورد باید برای انجام همه فعالیت‌های تجاری کالاهای مشمول در سامانه جامع تجارت ثبت نام و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه ثبت اطلاعات نگه‌داری کالا  باید از سوی فعالان تجاری انجام شود خاطرنشان کرد: ثبت اطلاعات مکان‌های نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها، ثبت اطلاعات تولید، واردات و صادرات کالا، ثبت اطلاعات موجودی اولیه، ورود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا نیز باید از سوی فعالان تجاری انجام شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا