پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24960
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی فضای مجازی در خبرهای غیررسمی تلفات آنفلوآنزا در این استان را چهار نفر اعلام کرده‌اند، این درحالی است که تاکنون فقط مرگ ۲ تن بر اثر این بیماری در استان بوشهر به صورت رسمی تایید شده‌است. به گزارش «  صدای استان »؛ سعید کشمیری درگفت‌وگو…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 20 آذر 1398 - 10:46

صدای استان : رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی فضای مجازی در خبرهای غیررسمی تلفات آنفلوآنزا در این استان را چهار نفر اعلام کرده‌اند، این درحالی است که تاکنون فقط مرگ ۲ تن بر اثر این بیماری در استان بوشهر به صورت رسمی تایید شده‌است.

به گزارش «  صدای استان »؛ سعید کشمیری درگفت‌وگو با ایرنا افزود: هر مرگی ناشی از بیماری تنفسی آنفلوآنزا نیست و باید از راه آزمایش خون ثابت شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون این دانشگاه تنها مرگ ۲ نفر از شهروندان بوشهری به دلیل آنفلوآنزا را که جواب آزمایش خون آنها آمده‌است و نشان می‌دهد آلوده به این ویروس بودند را تائید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۲ نفر دیگر را که رسانه‌های مجازی بنازگی اعلام کرده‌اند یک نفر در خارج از استان بوشهر فوت شده‌است و نفر دوم نیز هنوز نتیجه آزمایش خون آن دریافت نشده‌است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای جلوگیری از هرگونه تناقض آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اعلام آمار استانی منع کرده و قرار است آمار قربانیان آنفلوآنزا به‌صورت هفتگی توسط سخنگوی این وزارتخانه یا معاون بهداشتی آن اطلاع رسانی شود.

کشمیری اضافه کرد: شیوع ویروس آنفلوآنزا در استان بوشهر نسبت به دیگر استان‌های سردسیر کشور کمتر است اما افراد باید با رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، تغذیه مناسب و خودداری از انجام فعالیت سنگین بدنی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

وی اظهار داشت: هرچند پیک بیماری آنفلوآنزا طی شده‌است و انتظار داریم شیوع بیماری در هفته‌های آینده کاهش یابد اما مردم همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر دارو به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان وجود دارد و مشکلی دراین زمینه نیست و با تمهیدات انجام شده حتی دارو در اختیار داروخانه‌های خصوصی نیز قرار گرفته‌است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا