جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24927
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : در پی بارش تگرگ در استان بوشهر به ۱۴۳۱ هکتار محصول اراضی گوجه فرنگی خارج از فصل این استان صدمه وارد شد و کشاورزان ۴۳۷ میلیارد ریال خسارت دیدند. به گزارش « صدای استان » به نقل از تسنیم؛ محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه بارش تگرگ…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 19 آذر 1398 - 13:58

صدای استان : در پی بارش تگرگ در استان بوشهر به ۱۴۳۱ هکتار محصول اراضی گوجه فرنگی خارج از فصل این استان صدمه وارد شد و کشاورزان ۴۳۷ میلیارد ریال خسارت دیدند.

به گزارش « صدای استان » به نقل از تسنیم؛ محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه بارش تگرگ هفته گذشته با محصولات گوجه فرنگی شهرستان‌های این استان خسارت وارد کرد اظهار داشت: در پی تگرگ در ۱۲ آذرماه در استان بوشهر محصول گوجه فرنگی در شهرستان‌های دیر، کنگان و دشتی خسارت دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اراضی خسارت دیده یاد شده را یک‌هزار و ۴۳۱ هکتار دانست و تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد این اراضی خسارت دیدند و محصولات آنان صدمه دید.

وی میزان خسارت به اراضی گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را افزون بر ۴۳۷ میلیارد ریال دانست و افزود: در این حادثه محصولات گوجه فرنگی اراضی کشاورزی ۴۸۵ بهره‌بردار در ۱۰ روستا شهرستان‌های دیر، کنگان و دشتی خسارت دیدند.

منوچهری بیشترین خسارت تگرگ را در شهرستان دیر دانست و خاطرنشان کرد: از ۱۴۳۱ هکتار اراضی خسارت دیده به سبب تگرگ هفته گذشته در استان بوشهر ۱۲۱۰ هکتار آن مربوط به شهرستان دیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در این راستا ۱۳۰ هکتار اراضی گوجه فرنگی خارج از فصل کنگان و ۸۲ هکتار اراضی دشتی خسارت دیدند.

وی با اشاره به پیگیری جبران خسارت وارده شده به کشاورزان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اعتباری و بانکی کم بهره به خسارت دیدگان و امهال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از پیگیری‌های انجام شده است.

منوچهری استان بوشهر را قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل دانست و تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد که پیش‌بینی برداشت ۵۶۰ هزار تن محصول می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در فصل سرما آغاز شده است افزود: اوج برداشت این محصول دی ماه است که بر روی قیمت گوجه فرنگی دربازار استان‌ها به ویژه بازار استان بوشهر اثرگذار است.

وی با بیان اینکه برداشت محصول گوجه فرنگی تا اردیبهشت‌ماه سال بعد ادامه دارد گفت: بیشترین محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دیر برداشت و برداشت آن از ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا