جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24824
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : ۱۱ هزار و ۴۰۰ دانش آموز پایه ابتدایی شهرستان گناوه در سال تحصیلی جاری تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید تراپی قرار گرفتند. به گزارش « صدای استان »؛ مسئول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان گناوه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح دانش‌آموزانی که مشکل…

تاریخ انتشار: شنبه ، 16 آذر 1398 - 13:05

صدای استان : ۱۱ هزار و ۴۰۰ دانش آموز پایه ابتدایی شهرستان گناوه در سال تحصیلی جاری تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید تراپی قرار گرفتند.

به گزارش « صدای استان »؛ مسئول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان گناوه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح دانش‌آموزانی که مشکل دندانی داشته باشند پس از انجام وارنیش توسط مراقبان سلامت و بهورزان به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع و با تعرفه دولتی از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوند.

پریسا لیراوی افزود: بهترین  زمان برای انجام و استفاده از وارنیش سنین زیر ۱۴سال است که در دو نوبت به فاصله هر ۶ ماه برای دانش‌آموزان تحت پوشش انجام می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح با هدف پیشگیری و کاهش تعداد دندان‌های پوسیده انجام که توسط مراقبان سلامت و بهورزان این شهرستان در مدارس به‌صورت رایگان ارایه می‌شود.

مسئول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد: فلوراید مانع از دست رفتن مواد معدنی و محافظت از سطح دندان  شده و تاثیرگذاری این ماده برای پیشگیری از پوسیدگی دندان به اثبات رسیده‌است.


برچسب ها: #گناوه
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا