جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24783
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در یک سال اخیر ۳۵ اثر تاریخی و فرهنگی این استان درفهرست آثار ملی به ثبت رسید.     به گزارش « صدای استان »؛ محمد حسین ارسطوزاده افزود: اقداماتی که این اداره‌کل به منظور تعیین حریم بناهای تاریخی و ثبت آنها انجام…

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 14 آذر 1398 - 13:08

صدای استان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در یک سال اخیر ۳۵ اثر تاریخی و فرهنگی این استان درفهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 

 

به گزارش « صدای استان »؛ محمد حسین ارسطوزاده افزود: اقداماتی که این اداره‌کل به منظور تعیین حریم بناهای تاریخی و ثبت آنها انجام داده‌است این امکان را می‌دهد تا از تخریب و تهدید آثار جلوگیری شود و تاریخچه و هویت استان کمتر مورد تعدی افراد سودجو قرار گیرد.

۳۵ اثر تاریخی و فرهنگی استان بوشهر ثبت ملی شد

مسئول ثبت آثار و تعیین حریم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: هدف از ثبت آثار حفظ و نگهداری آثار باستانی به جا مانده از گذشتگان‌ است که با این کار تاریخ و تمدن استان بهتر و ملموس‌تر به‌دست نسل‌های آینده برسد.

سودابه معموری با اشاره به ثبت ۱۷ اثر ناملموس در یک سال گذشته اضافه کرد: ثبت آثار ناملموس احیای فرهنگ‌ها، رسوم و آیین کهن هر استان است که در طول تاریخ سینه به سینه به دست ما رسیده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰ پرونده از آثار منقول، غیرمنقول و طبیعی استان بوشهر در دست اقدام است که با تکمیل و ارسال به وزارتخانه آماده دفاع از آنها هستیم.

معموی تاکید کرد: حاصل این کار و تلاش گروهی ثبت آثار و تعیین حریم میراث فرهنگی و تاریخی استان است.

در زمان حاضر ۳۰۶ اثر نامنقول، ۷۰ اثر ناملموس، ۱۰ اثر منقول و ۲ اثر طبیعی در استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است.

منبع:ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا