جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24682
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: شستن دست‌ها باعث کاهش بیماری‌های تنفسی و از روش‌های موثر در پیشگیری از بیماری آنفلوانزا محسوب می‌شود. به گزارش « صدای استان »؛ حسین ناظمیان‌پور در نشست کمیته آنفلوانزا شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با تاکید بر آموزش راه‌های پیشگیری گفت: اطلاع‌رسانی روش‌های پیشگیری…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 11 آذر 1398 - 09:52

صدای استان: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: شستن دست‌ها باعث کاهش بیماری‌های تنفسی و از روش‌های موثر در پیشگیری از بیماری آنفلوانزا محسوب می‌شود.

به گزارش « صدای استان »؛ حسین ناظمیان‌پور در نشست کمیته آنفلوانزا شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با تاکید بر آموزش راه‌های پیشگیری گفت: اطلاع‌رسانی روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا برای عموم مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این میان مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای باید بیش از گذشته مراقب باشند و نسبت به رعایت اصول ساده پیشگیری اقدام کنند.

وی افزود: با شیوه‌های ساده بهداشتی مانند شست و شوی دست‌ها و رعایت اصول و آداب تنفسی مانند استفاده از دستمال و ماسک‌های یک‌بار مصرف، می‌توان امکان ابتلا به این نوع بیماری در افراد را کاهش داد.

این مسئول اضافه کرد: احتمال انتقال بیماری آنفولانزا در بین دانش‌آموزان نیز به دلیل قرار گیری در جمع بزرگ بیشتر است چرا که حضور در فضاهای تجمعی محیطی و ارتباطات نزدیک‌تر این روند را شتاب می‌بخشد و بر این مبنا،  توصیه می‌شود مبتلایان استراحت کافی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در خصوص ویژگی ویروس آنفلوانزا توضیح داد: ویروس آنفلوانزا همواره تغییر شکل می‌دهد و بر این اساس احساس می‌شود امسال شدت بیماری، میزان انتقال و عوارض آن هم در این نوع ویروس بیشتر شده است.

وی افزود: مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای بیش از سایران در معرض خطر مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا و حتی عوارض ناشی از این بیماری قرار دارند که ضروری است این گروه مراقبت‌های پیشگیرانه بیشتری را انجام دهند.

ناظمیان‌پور خاطرنشان کرد: زنان باردار، کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه به ویژه زیر ۲ سال و افراد بالای ۶۰ سال توجه بیشتری نسبت به تزریق واکسن و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

وی یادآوری کرد: افرادی که دچار بیماری‌های سرکوب کننده سیستم  ایمنی، همانند مبتلایان به اچ ای وی یا “ایدز”، ضایعات نخاعی، بیماری‌های عصبی و عضلانی، بیماران مزمن ریوی، آسم شدید، بیماری‌های مزمن انسداد ریوی، بیماران دچار نارسایی‌های قلبی و عروقی، مزمن کلیوی و کبدی نیز باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهند.
منبع:ایسنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا