جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24451
تعداد نظرات: ۰

صدای بوشهر: روز سه شنبه در جلسه شورای شهر بوشهر قرارداد پیمانکار جمعه بازار با حواشی همراه بود و در نهایت تصویب شد.       به گزارش « صدای استان »؛ اکبر توسلی تنها مخالف لایحه تمدید قرارداد پیمانکار جمعه بازار با بیان اینکه : بصورت نامحسوس از بازار هفتگی بازدید داشته‌ام و بدون…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 22 آبان 1398 - 11:44

صدای بوشهر: روز سه شنبه در جلسه شورای شهر بوشهر قرارداد پیمانکار جمعه بازار با حواشی همراه بود و در نهایت تصویب شد.

 

 

 

به گزارش « صدای استان »؛ اکبر توسلی تنها مخالف لایحه تمدید قرارداد پیمانکار جمعه بازار با بیان اینکه : بصورت نامحسوس از بازار هفتگی بازدید داشته‌ام و بدون شک هر هفته ۲۵ تا ۳۰ میلیون درآمد پیمانکار از بازار هفتگی است . در کمترین ماه سال ماهانه ۱۳۰ میلیون از بازار هفتگی درآمد دارد و جای سوال است  کمیسیون بودجه شورا چگونه ماهی ۱۸ میلیون برای اجاره در نظر گرفته است.

 

 

وی ادامه داد: پیمانکار طبق قرارداد نتوانسته دو بند از قرارداد را اجرایی کند و برای بنده پذیرفتنی نیست با این سازه کار شده است و قرارداد تا فروردین ۹۸ بوده است چرا ۸ماه تمدید شده است و اینکار خیانت است.

 

ندا عبدالله زاده در پاسخ به سوالات توسلی اظهار داشت :  بحث سرمایشی که یکی از بند های قرارداد است را بخاطر اینکه شهرداری نتوانسته برق را تامین کند نصب نشده است ولی تجهیزات سرمایشی خریداری شده است. نرخ هایی که تایید شده براساس کارشناسی رسمی دادگستری بوده است ضمن اینکه پیمانکار ماهیانه ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد که شامل ۱۱٫۶۰۰ میلیون تومان اجاره به شهرداری، ۵ میلیون تومان نظافت، ۲٫۵ میلیون تومان برق، ۱۶ میلیون تومان برای نگهبان، حراست و نیروی انسانی، ۲ میلیون تومان نیروی انتظامی و ۳ میلیون تومان هم تعمیر و نگهداری می باشد.

 

 

وی با تایید نگرانی های توسلی افزود  : بنده هم نگرانم ولی نه فقط برای بازار هفتگی ، برای مغازه های روبرو پارک پرندگان که ماهانه ۳۰۰ و  ۴۰۰ و نهایت ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند اما کیوسک در تنگک باید ماهی ۵۵۰ تومان پرداخت کند البته این مبالغ در شورای دوره قبل تصویب شد باوجود اینکه مخالف بودم اما به نظر شورایی احترام گذاشتم.درباره گذشت ۸ ماه از پایان قرارداد پیمانکار جمعه بازار، شهرداری را در این خصوص مقصر دانست و تصریح کرد: قرار شده بزودی قراردادهای شهرداری با تاریخ و مشخصات به شورا ارسال شود تا امکان نظارت بهتر فراهم باشد.

 

 

نصرتی نائب رییس شورا در پاسخ صحبت های توسلی که این قرارداد را خیانت دانست گفت :  خیانت این است که چرخ و فلک به این صورت اجرا بشود ، خیانت یعنی میدان ششم بهمن نه جایی که مردم رضایت دارند و جایی کار درستی دارد انجام می شود و مردم راضی هستند را بهم بریزم. تا وقتی که برای سرمایه گذار بیندازیم راه به جایی نخواهیم برد و سرمایه گذار پیدا نخواهد شد. سرمایه گذار  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده طبق نظر کارشناس دادگستری و این هنر سرمایه گذار توانسته بازاریابی کند سود بیشتری کسب کند.

 

 

پس از بحث ها لایحه به رای گذشته شد که با ۶ رای موافق و ۱ رای مخالف تصویب شد مشروط به اینکه اگر تا پایان سال دو تعهد پیمانکار درباره وسایل سرمایشی و سالن اسپیس فریم محقق نشود، قرارداد باطل خواهد شد.

 

نکته جالب اینکه توسلی بعد از اینکه لایحه ای که مخالف آن بود جلسه را برای چند دقیقه ای ترک کرد و عبدالخالق برزگرزاده طبق روال همیشگی با یک ساعت تاخیر وارد جلسه شد که بعد چند دقیقه جلسه را ترک کرد و بعد از ۲۰ دقیقه به جلسه برگشت.

نصرتی در واکنش به اینکه توسلی جلسه را ترک کرد به رییس شورا شهر اعتراض کرد و بیان داشت اینجا مهدکودک نیست همینجوری جلسه را ترک کرد و هنوز جلسه نیامده اند از جلسه خارج می شوند.

 

 

 

نیروگاه اتمی ۱۰ هزار نیرو از جوانان بوشهر انتخاب کند

Image result for ‫روح اله نصرتی‬‎روح اله نصرتی، نایب رییس شورای شهر بوشهراظهار داشت : اوایل هفته جاری با حضور مسئولان کشوری، بتن ریزی دو راکتور جدید اتمی بوشهر آغاز شد، اما پرسش اینجاست که چرا تنها بوشهر را برای پروژه های ملی می بینند، اما به حق و سهم اهالی پیرامون این پروژه ها توجهی نمی شود؟

انتظار داشتیم مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس در این مراسم مسئولیت های اجتماعی نیروگاه در قبال بوشهر را یادآوری و خواستار اعلام نتیجه در این خصوص باشند

وعده های صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در این مراسم به مردم بوشهر نیز مشروط به برخی موافقت ها در آینده است، مثل پرداخت ارزش افزوده نیروگاه به شهر مشروط به موافقت در دولت و مجلس یا ایجاد آبشیرین کن که باید وزارت نیرو برای خرید آب تضمین دهد

از نیروگاه اتمی خواسته ای بیشتر از مسئولیت اجتماعی این پروژه نداریم. امیدواریم برای ۱۰ هزار نیرویی که گفته شده در نیروگاه اتمی شاغل می شوند، سهم شایسته ای برای جوانان بوشهری در نظر گرفته شود و تجهیزات و زمینه آموزش مناسب آنها جهت اشتغال در پروژه فراهم شود. مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس که توان اجرایی و نظارتی دارند، پیگیر تحقق سهم اشتغال نیروی آموزش دیده بومی در نیروگاه باشند.

 

 

 

کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر بیان داشت : عملکرد و روند کاری پیمانکار میدان مطهری بسیار ضعیف بوده است و اگر پیمانکار نتواند خودش را به برنامه زمان بندی نزدیک کند باید فکر دیگری کرد. با این پیمانکار و این وضعیت در شورای بعدی هم این پروژه به سرانجام نخواهد رسید.

 

شهرداری جواب ما را نمی دهد

Image result for ‫طاهره شمشیری‬‎طاهره شمشیری رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اظهار داشت :  هر وقت تذکر یا سوالی از شهرداری کردیم هیچ پاسخی دریاف نکردیم و اگر بنا بر جواب ندادن است می توانیم در خانه بنشینیم حرف بزنیم و در رسانه ها منتشر کنیم خیلی بهتر است.

 

 

وی درباره پارک توانیابان گفت : بخاطر اعتراض چندتا از ساکنان همجوار پارک، سرویس بهداشتی حذف شده است . از آقای دهدار خواهش می کنم از شهرداری جواب سوالات را کتبی بگیرید تا نتوانند زیر حرف های خود بزنند. قرار بود خط کشی خیابان ها انجام بشود ولی تاکنون هیچکاری صورت نگرفته است .

 

 

 

تقدیر از دختر المپیکی بوشهر

در بخش پایانی این نشست شورای شهر بوشهر از فاطمه کرمزاده دختر تیرانداز بوشهری که هفته پیش در مسابقات قطر سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد تجلیل به عمل آمد.

در این آئین، مادر به همراه مربی این ورزشکار و رییس هیات تیراندازی استان نیز حضور داشتند. کرمزاده از گران بودن وسایل موردنیاز ورزش تیراندازی سخن گفت و خواستار حمایت مسئولان برای افتخار آفرینی در المپیک شد.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا