جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24439
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: رئیس انجمن خرمای ایران گفت: بیشتر مشکلاتی که اکنون در حوزه تولید و صادرات خرما داریم از تحریم نیست بلکه از مدیریت داخلی است. به گزارش «صدای استان»؛ محسن رشید فرخی رئیس انجمن خرمای ایران بعدازظهر امروز در مراسم گشایش دومین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر بیان کرد: نمایشگاه‌ها پنجره‌های صادراتی…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 22 آبان 1398 - 10:44

صدای استان: رئیس انجمن خرمای ایران گفت: بیشتر مشکلاتی که اکنون در حوزه تولید و صادرات خرما داریم از تحریم نیست بلکه از مدیریت داخلی است.

به گزارش «صدای استان»؛ محسن رشید فرخی رئیس انجمن خرمای ایران بعدازظهر امروز در مراسم گشایش دومین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر بیان کرد: نمایشگاه‌ها پنجره‌های صادراتی هر کشور هستند؛ پنجره‌هایی رو به دنیای خارج از مرز‌های کشور که اگر تقویت شوند می‌توانیم کارنامه‌های صادراتی خوبی داشته باشیم.

او با اشاره به حضور ۸۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگا خرمای بوشهر، ادامه داد: باید از کشور‌های موفق در حوزه تولید و صادرات خرما الگو بگیریم کشوری مانند تونس که ۱۰ تا ۱۲ سال از فعالان حوزه خرما خواست فقط در نمایشگاه‌های مختلف حضور یابند و ببینند که برای عرضه محصولشان باید چه راهی پیش گیرند.

رئیس انجمن خرمای ایران عنوان کرد: بر اساس تجارب به دست آمده از همین بازدیدها، اکنون تونس که هشتمین تولید کنند خرماست در صنایع تبدیلی و صادرات این محصول رتبه نخست را در دنیا دارد.

رشیدفرخی گفت: برای اینکه بتوانیم در تولید و صادرات خرما موفق باشیم حمایت دولت و بخش خصوصی ضروری است.

او تاکید کرد: اگر چه اکنون کشور‌های متخاصم بحران ایجاد کرده‌اند تا جلوی صادرات ما را بگیرند، ما در داخل مشکلاتی داریم و باید این مشکلات را حل کنیم.

رئیس انجمن خرمای ایران بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که داریم از تحریم نیست بلکه از مدیریت داخلی است.
منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا