سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24419
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: «ابوالقاسم طحانیان»، هنرمند جوان دشتستانی موفق به کسب مقام اول بخش کاریکاتور دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور جوان ایرانی شد. به گزارش « صدای استان »؛ ابوالقاسم طحانیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر عنوان کرد: دهمین دوره جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور جوان ایرانی خراسان شمالی با بخش‌های کارتون…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 21 آبان 1398 - 11:18

صدای استان: «ابوالقاسم طحانیان»، هنرمند جوان دشتستانی موفق به کسب مقام اول بخش کاریکاتور دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور جوان ایرانی شد.

به گزارش « صدای استان »؛ ابوالقاسم طحانیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر عنوان کرد: دهمین دوره جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور جوان ایرانی خراسان شمالی با بخش‌های کارتون موضوعی با محوریت جوان ایرانی و نقش او در مدیریت و اقتصاد کشور و کاریکاتور چهره استاد بهمن عبدی از پیشکسوتان کاریکاتور ایران خرداد ماه سال جاری فراخوان خود را منتشر کرد.

کاریکاتور طحانیان

وی ادامه داد: من تا تاریخ مقرر شده این رویداد تعداد هفت اثر در دو بخش جشنواره شامل دو اثر در بخش کارتون و جوان ایرانی و پنج اثر نیز در بخش کاریکاتور چهره تولید و از طریق ایمیل ارسال کردم که خوشبختانه دو اثر به نمایشگاه راه یافت.

این هنرمند دشتستانی اظهار کرد: در این جشنواره تعداد ۵۶۳ اثر شامل ۴۰۳ کارتون و ۱۶۰ کاریکاتور از ۱۶۰ هنرمند به دبیرخانه ارسال‌ شده بود که از این تعداد، آثار ۱۹ هنرمند به عنوان برتری دست یافت.

طحانیان خاطرنشان در مورد آثار منتخب خود گفت: از دو اثر راه یافته به نمایشگاه یک اثر -در بخش کاریکاتور چهره استاد بهمن عبدی- با پنج رای هیئت داواران رتبه اول این بخش را کسب کرد و موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شدم.

به گزارش ایسنا، رتبه نخست این جشنواره در بخش کارتون به مهدی عزیزی از استان گلستان رسید و منصوره دهقانی از استان اصفهان و محمود نظری از استان همدان به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این بخش را به دست آوردند. همچنین عناوین دوم و سوم بخش کاریکاتور به ترتیب به سعید نوروزی از تهران و پیام وفاتبار از استان گیلان اختصاص یافت.

تعداد ۴۰ اثر منتخب دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور جوان ایرانی از ۱۵ استان کشور در آیین پایانی جشنواره نمایش یافت که این آثار هم‌زمان مهمان ۱۵ استان کشور خواهند شد. استان های بوشهر، اصفهان، گلستان، یزد، خراسان رضوی و جنوبی، کرمانشاه، سمنان، هرمزگان، کردستان، تهران، قزوین، خراسان شمالی، ارومیه و قم میزبان آثار منتخب هستند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا