جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24415
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: استاندار بوشهر گفت: بزودی در قالب نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشکلات حوزه اقتصادی این استان با حضور وزیر اقتصاد بررسی خواهد شد. به گزارش « صدای استان »؛ عبدالکریم گراوند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: بوشهر دروازه تجارت کشور است…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 19 آبان 1398 - 12:31

صدای استان: استاندار بوشهر گفت: بزودی در قالب نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشکلات حوزه اقتصادی این استان با حضور وزیر اقتصاد بررسی خواهد شد.

به گزارش « صدای استان »؛ عبدالکریم گراوند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: بوشهر دروازه تجارت کشور است و در عرصه صادرات و واردات نقشی اساسی دارد با چنین ظرفیت‌های مقرر شد در حضور وزیر اقتصاد مسائل و مشکلات این حوزه بررسی شود.

وی بیان کرد: کار کارشناسی صورت گیرد تا مشکلات موجود در سفر وزیر اقتصاد حل شود چرا که پیش از این رئیس گمرک ایران و همچنین رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز به بوشهر سفر خواهند کرد.

گراوند اظهار کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی و انجمن خرما استان از طریق رسانه ها در ارتباط با اینکه شکرک خرما نشان از بی کیفیتی این محصول نیست اطلاع رسانی لازم انجام دهند.

وی گفت: در زمینه نخیلات کارهای خوبی در شهرستان دشتستان به عنوان قطب تولید خرمای استان بوشهر درحال انجام است که در این زمینه قطعه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری آبیاری نوین تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

گراوند افزود: ساخت و اجرای خط انتقال و سد دالکی نیز روند مناسبی دارد که امید است کار آن سرعت بیشتری بگیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری خرما و صنایع وابسته به کسب بازارهای صادراتی کمک می‌کند.

ابوالقاسم محمد زاده افزود: تدوین برنامه راهبردی صادرات خرما در راستای تحقق اهداف کمی صادرات غیرنفتی از جمله هدف‌هایی است که ما را در رونق و شکوفایی اقتصادی این بخش یاری می‌کند.

وی بیان کرد: جشنواره نمایشگاه و میز ملی خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در استان بوشهر با ۶۵ غرفه در محل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان بوشهر برگزار می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان هم استانی و پنج استان خرماخیز خوزستان، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان بلوچستان در محل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه و میز ملی خرما جهت تبادل دانش و آخرین فن‌آوری‌های حوزه‌های تولید و بسته‌بندی و معرفی و عرضه انواع محصولات خرمایی و شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات صنایع وابسته است.

استان بوشهر با دارا بودن ۶ میلیون اصله نخل سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن خرما تولید می‎کند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا