چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24407
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ‌بوشهر با بیان اینکه به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب طرح‌های شیرین‌سازی آب در شهرهای استان در حال اجراست گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر سال آینده وارد مدار تولید می‌شود. به گزارش « صدای استان »؛ عبدالحمید حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 19 آبان 1398 - 12:19

صدای استان : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ‌بوشهر با بیان اینکه به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب طرح‌های شیرین‌سازی آب در شهرهای استان در حال اجراست گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش « صدای استان »؛ عبدالحمید حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به همکاری استان‌های معین در اجرای طرح‌های آبرسانی شهرهای استان بوشهر اظهار داشت: ۵ شرکت آب و فاضلاب استان‌های مختلف کشور در اجرای طرح‌های آبرسانی با شرکت آبفای استان بوشهر همکاری و ۵۰ میلیارد تومان هزینه کردند.

وی، با اشاره به فعالیت استان‌های معین در اجرای طرح‌های آبرسانی در دشتستان، بوشهر و جم گفت: همکاری این استان‌ها نقش مهمی در نوسازی شبکه آبرسانی این شهرها داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از  افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن بوشهر خبر داد و بیان کرد: ظرفیت آب شیرین‌کن بوشهر در شبانه‌روز ۱۰ هزار متر مکعب است که با طرح توسعه‌ای ظرفیت تولید آب آن به ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافت.

حمزه‌پور با اشاره به حفر و تجهیز چاه‌های آب آشامیدنی در استان بوشهرخاطر نشان کرد: امسال ۳۰ حلقه چاه آب در شهرهای مختلف استان بوشهر حفر، تجهیز و راه‌اندازی شد که نقش مهمی در مقابله با بحران کم‌آبی در استان داشته است.

وی، با بیان اینکه هیچ تنش آبی در تابستان در شهرهای استان بوشهر گزارش نشد افزود: با اجرای طرح‌های آبرسانی یاد شده تابستان امسال هیچ تنش آبی در شهرهای استان بوشهر ایجاد نشد و تابستان بی نظیری در  این عرصه پشت سرگذاشته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از حذف جیره‌بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای نخستین بار جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر با اجرای طرح‌های آبرسانی برداشته شد و به صورت شبانه‌روزی آبرسانی می‌شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه در آینده نزدیک کل شهر بوشهر از جیره‌بندی توزیع آب خارج می‌شود تصریح کرد: اکنون بیشتر نقاط شهر بوشهر از جمله تنگک‌ها و چهار قدیم محل جنوبی از وضعیت پایداری در تامین آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اکنون خط انتقال آب برای بافت قدیم بوشهر طراحی شده است افزود: قطر این خط انتقال ۵۰۰ و ۷۰۰ میلیمتر است که در حال انتخاب پیمانکار و اجرای مناقصه هستیم تا آبرسانی به این منطقه شبانه‌روزی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای آب شیرین‌کن با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: این پروژه با سرعتی خوبی از سوی سرمایه‌گذار در دست اقدام است که بر اساس برنامه‌زمان بندی وارد مدار تولید آب و شبکه آبرسانی شهر بوشهر می‌شود.

وی،با اشاره به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در شهرهای استان گفت:پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر  بر اساس برنامه‌ریزی باید ۱۸ ماه تکمیل شود که  پیش بینی می‌شود نخستین مرحله و فاز آن سال آینده وارد مدار تولید شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه پروژه شبکه فاضلاب با سرعت در حال اجراء است افزود: شبکه فاضلاب در بافت قدیم و چهار محل شمالی به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجراء و رو به اتمام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب بافت قدیم بوشهر تا پایان امسال وارد مدار فعالیت می‌شود گفت: در اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر  ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های مخزن ذخیره‌ای آب در ۸ شهر استان بوشهر تصریح کرد: ۸ شهر استان بوشهر که تاکنون هیچ مخزن ذخیره آب نداشتند از محل اعتبارات تنش کم آبی اعتبارات لازم مصوب شده که به‌زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا