جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24405
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف رونق یافتن صادرات محصول خرما باید ذائقه بازار دنیا نسبت به رقم پرمصرف این میوه بررسی و شناسایی شود. به گزارش « صدای استان »؛ محمدباقر سعادت شنبه‌شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: چنانچه این…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 19 آبان 1398 - 12:18

صدای استان : عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف رونق یافتن صادرات محصول خرما باید ذائقه بازار دنیا نسبت به رقم پرمصرف این میوه بررسی و شناسایی شود.

به گزارش « صدای استان »؛ محمدباقر سعادت شنبه‌شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: چنانچه این گام مهم برداشته شود، دغدغه‌ای برای فروش محصول خرمای باغداران کشور و این استان وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط تلاش شود با متقاعد کردن سیستم دولتی خرما در سبد غذایی پادگان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار گیرد و یا اینکه با توجه به خاصیت غذایی بسیار بالایی که این محصول دارد جایگزین میوه‌های وارداتی شود.

سعادت ادامه داد: افزایش کیفیت خرما در بخش‎‌های مختلف ضروری است و وزارت جهاد کشاورزی، صدا و سیما و وزارت بهداشت و درمان برای برطرف کردن تبلغیات منفی کاذب علیه خرمای رقم کبکاب که بیشترین محصول شهرستان دشتستان از این واریته است، پای کار بیایند.

سعادت به برگزاری جشنواره خرما در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت زمان برگزاری جشنواره خرما در استان بوشهر که از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه جاری برگزار می‌شود، تلاش می‌کنیم  زمینه حضور اعضای کمیسیون کشاورزی در بوشهر فراهم شود.

وی گفت: در این ارتباط انتظار است نخل‌داران مشکلات خود را جمع‌بندی کنند تا در حضور کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن خرما تولید می‌کند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا