جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24185
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: ۲۰ واحد صنفی عرضه کننده سموم کشاورزی در شهر‌های آبپخش و برازجان تعطیل شد. به گزارش « صدای استان »؛ سرهنگ فرهاد آراوند گفت: در پی مسمومیت تعدادی از شهروندان با سموم کشاورزی در شهر آبپخش و در اجرای مصوبات شورای تأمین شهرستان مبنی بر برخورد با عرضه…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 آبان 1398 - 09:25

صدای استان: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: ۲۰ واحد صنفی عرضه کننده سموم کشاورزی در شهر‌های آبپخش و برازجان تعطیل شد.

به گزارش « صدای استان »؛ سرهنگ فرهاد آراوند گفت: در پی مسمومیت تعدادی از شهروندان با سموم کشاورزی در شهر آبپخش و در اجرای مصوبات شورای تأمین شهرستان مبنی بر برخورد با عرضه کنندگان غیر مجاز سموم کشاورزی، مأموران انتظامی دشتستان با هماهنگی مقام قضایی ۲۰ واحد صنفی متخلف را در شهر‌های آبپخش و برازجان را تعطیل کردند.

او ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از واحد‌های صنفی یاد شده با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، مقادیر زیادی سموم کشاورزی ممنوعه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از عرضه سموم غیر مجاز کشاورزی را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مسمویت با قرص برنج تا کنون جان چهار نفر را در شهرستان دشتستان گرفته است.

تعدادی هم به همین علت در بیمارستان بستری هستند.

صاحبان خرما از قرص برنج برای حفظ محصولشان از  آفات استفاده می‌کنند.

از سال ۱۳۸۴ فسفید آلومینیوم به شکل قرص از فهرست سموم کشاورزی مجاز حذف و هرگونه واردات، توزیع و فروش آن ممنوع شده است، اما به صورت قاچاق در بازار وجود دارد.

قرص برنج حاوی ماده موثر فسفید آلومینیوم و سایر ترکیبات شامل اوره و کاربامات آمونیوم است و بر اثر تماس با رطوبت یا اسید معده، تولید گاز خطرناک فسفین، آمونیاک و دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند و علت اصلی سمی بودن، گاز فسفین است؛ فسفین گازی بسیار سمی است که حتی در غلظت­‌های پایین هم کشنده است.

حال هر چه این ترکیبات تازه‌تر باشد گاز بیشتری آزاد می‌کند و خطرناک‌تر هستند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا