جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24091
تعداد نظرات: ۰

آینده همواره برای همه مهم بوده است، تلاش برای داشتن آینده ای خوب در همه ابعاد در جامعه شاهد هستیم.   « صدای استان » – نساء کروندی؛ اما آینده خوب بر اساس قضا و قدر نیست بلکه حرکتی که امروز انجام می دهیم نتیجه آن در آینده بروز و نمود پیدا میکند. یک خانواده…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 6 آبان 1398 - 11:10

آینده همواره برای همه مهم بوده است، تلاش برای داشتن آینده ای خوب در همه ابعاد در جامعه شاهد هستیم.

 

« صدای استان » – نساء کروندی؛ اما آینده خوب بر اساس قضا و قدر نیست بلکه حرکتی که امروز انجام می دهیم نتیجه آن در آینده بروز و نمود پیدا میکند.
یک خانواده برای داشتن آینده ای خوب تلاش می کند تا تمام امکانات و شرایط را برای فرزندان خود فراهم کند و آینده فرزندانش را طبق برنامه ای که خود میسنجد تامین کند.

 

 

در کشورنیز به همین صورت است اگر بدنبال داشتن آینده ای خوب و همراه با توسعه و پیشرفت برای کشورهستیم باید بخش زیادی از برنامه ریزی ها و منابع را به کودکان و نوجوانان اختصاص دهیم.
کم کاری و صحبت های شعاری دردی را درمان نمی کند و آینده با مشکل و کمبودهایی در زمینه های مختلف شاهد خواهیم بود.
آموزش و پرورش با توجه به اینکه کودکان ساعات زیادی را در روز در این محیط هستند اصلی ترین دستگاه متولی ساخت انسان هایی پویا و فعال برای آینده است.

 

 

امروز برای ما در کنار داشتن یک نیروی با دانش، داشتن فردی امیدوار، خلاق و پویا برای داشتن آینده ای بهتر نیاز است.
یکی از کارشناسان امر تعلیم و تربیت در گفتگو با عصر بوشهر در این خصوص اظهار کرد: چند کاراکتر نقد بر نظام اموزشی امروز ما در حوزه های کتب آموزشی، معلمان، مدیران، دوره های ضمن خدمت، امکانات مدرسه و دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.
امین پوربیات افزود: کتاب های درسی معمولا خلاقیت برای دانش آموز به وجود نمی آورند و موجب تربیت کودکانی منفعل می شود.

 

وی تصریح کرد: معلمان یکی دیگر از ارکان اصلی تربیت کودکان هستند، معلمانی که چندین سال است که در حال تدریس هستند، گاها سال ها پیش تحصیل کردند و اطلاعات و روش های خود را نوین نکرده اند.
پور بیات عنوان کرد: دوره های ضمن خدمت تنها تبدیل به یک حرکت نمایشی برای افزایش سوابق شده است.
وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان تا ورودی های ۹۵به خوبی و طبق نیاز بود اما اکنون در هر شهرستان بسیار نیروهای مازاد گرفته می شود و افراد گاها تنها برای فرار از سربازی یا استخدام قطعی بدون هیچ علاقه و یا آمادگی روحی و روانی وارد این کار می شود.

 

پوربیات با اشاره به محیط های آموزشی، گفت: یکی دیگر از موانع برای تربیت کودکی خلاق، محیط های آموزشی است، محیط آموزشی مناسبی اکنون برای پرورش استعداد و ایجاد پویایی و خلاقیت برای کودکان را ندارد.
وی عنوان کرد: خروجی نمره محور ، محتوای آموزشی و روش های تدریس قدیمی از دیگر موانعی است که کودکان ما را برای ایجاد خلاقیت بازمیدارد.
از ابتدای دولت تدبیر و امید، نماینده عالی دولت توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش داشت اما عدم صحیح اولویت بندی ها و برنامه های غیر کارشناسی موجب شد تا این برنامه ها در زمان مدیریت جدید استان ادامه دار نشود.

 

انتخاب مدیران کل و روئسای آموزش و پرورش باید بدور از سیاسی بازی و تنها بر اساس شایسته سالاری انتخاب شود.
انتخاب جناحی و سیاسی منجر میشود که نه تنها زمان حال را بلکه آینده را هم قربانی این مسائل کنیم که تبعات جبران نا پذیری را خواهد داشت.
باتوجه به انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن تبریک برای این انتصاب، انتظار می رود با مدیریت و برنامه ریزی علنی و کارشناسی شده مشکلات موجود و پیش رو را مرتفع کند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا