سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23785
تعداد نظرات: ۱۵

یا بهره مند استاندارد نمی شناسد یا هر بخشنامه یا هدفی که در سازمان بی تحرک خود تدوین نموده را استاندارد فرض کرده.   « صدای استان»؛ برای جستجوی اخبار و نحوه عملکرد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به سایت اینترنتی این اداره کل مراجعه کردیم که متاسفانه متوجه شدیم این سایت از…

تاریخ انتشار: جمعه ، 26 مهر 1398 - 13:50

یا بهره مند استاندارد نمی شناسد یا هر بخشنامه یا هدفی که در سازمان بی تحرک خود تدوین نموده را استاندارد فرض کرده.

 

« صدای استان»؛ برای جستجوی اخبار و نحوه عملکرد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به سایت اینترنتی این اداره کل مراجعه کردیم که متاسفانه متوجه شدیم این سایت از سال ۱۳۹۶ تاکنون به روز رسانی نشده است و کلیه اطلاعات و اخبار موجود در سایت قدیمی و بایگانی شده می باشد ، همین اول ورود یک عدم انطباق اصلی شامل این اداره کل در حوزه فرآیند ارتباطات و اطلاع رسانی شد که برای یک سازمان متولی استاندارد سازی و تعیین شاخص های جاری یک فاجعه می باشد .

 

 

عبدالرحیم بهره مند مدیرکل اداره استاندارد بوشهر یکی از بی خبر ترین مدیران در حوزه کاری خود می باشد زیرا بدون در اختیار داشتن اطلاعات مورد نیاز و همچنین دانش استاندارد با پایه مدیریت کیفیت و یا نظام های استانداردی اقدام به اظهار نظر کور می نماید .

 

او بدون دریافت گزارشات بازرسی آسانسورهای مراکز بهداشتی علی الخصوص بیمارستان شهدای خلیج فارس سخنی خارج از فرآیند بازرسی و اصلاح بیان نموده اند ، در فرآیند بازرسی ابتدا تجهیزات مورد بازرسی توسط مؤسسات معتبر قرار گرفته آنگاه عدم انطباق های ثبت شده اصلاح می شود. مستندات رسیده به صدای استان نشان می دهد شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون تا کنون بیش از دوبار بازرسی انجام داده است و کلیه عدم انطباق های مرتبط ثبت و اصلاح شده اند و اقدامات اصلاحی آن نیز ثبت و قطعات خریداری شده مستند می باشد ، این شرکت بازرسی دارای مجوز توسط اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر است که عدم اشراف مدیرکل محترم را به مجوزهای صادره خود جهت ارتقاء کیفیت و بهبود مستمر نشان می دهد .

 

بهره مند در مصاحبه مطبوعاتی خود از تدوین بیش از ٧٠٠ استاندارد در استان بوشهر خبر داد ، فرآیند تدوین استاندارد مانند قانون گذاری نیست زیرا ابتدا باید مطابق چرخه معروف دمینگ برنامه ریزی ، اجرا ، کنترل و در نهایت مصوب و عمل شود. این در شرایطی است که عمل در چرخه استاندارد سازی به مثابه پایان کار نیست بلکه کنترل مکرر در قالب ارزیابی نشان از بهبود مستمر و اقدامات پیشگیرانه دارد . خلاصه اینکه یا بهره مند استاندارد نمی شناسد یا هر بخشنامه یا هدفی که در سازمان بی تحرک خود تدوین نموده را استاندارد فرض کرده این در شرایطی است که سازمان بین المللی استاندارد ISO که مقر آن در ژنو می باشد در زمینه ارتقاء و مدیریت کیفیت در تولید و خدمات کمتر از ۵٠ استاندارد تدوین نموده و ویرایش می کند . این سازمان رسالتی جهانی دارد اما گویا بهره مند گوی سبقت را از سازمان جهانی استاندارد ربوده و قصد ثبت در گینس دارد .
ایشان متاسفانه از دانش کم استانداردی بر خوردارند در بخشی از مصاحبه فرموده اند : “استاندارد مصرف در صنایع انرژی‌بر استان پیاده شده است تا شاهد کاهش آلاینده‌ها و کاهش مصرف انرژی باشیم.”

 

این جمله شبیه طنز است زیرا اجرای الزام دو استانداردبین المللی ISO50001 و ISO14001 می تواند با فرآیندهایشان این امر را محقق کنند جهت اطلاع شهروندان دو استاندارد مطرح شده یکی به مدیریت انرژی اختصاص دارد و دیگری مدیریت محیط زیست !!!!

 

نکته جالب اینکه ایشان در خصوص حضور در گمرکات و نظارت بر کالاهای وارداتی نکته ای بیان ننمودند، موردی که ورود کالاهای غیر استاندارد و فاقد شاخص های مهم استانداردی عامل اهمال این اداره کل است زیرا اداره استاندارد تحقیقات دارای تجهیزات کالیبراسیون مجهز نیست و شرکت های همکار او نیز در محوطه های گمرک با کانکسی و تعداد دو یا سه نفر کارمند صرفا با ارزیابی بصری تأییدیه استاندارد می دهند و هیچ معیاری برای استاندارد و ابزاری برای کالیبراسیون وجود ندارد !!!

 

در پایان ذکر این مورد ضروری است که اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بوشهر با بیان مطالب بالا یک اداره تشریفاتی می باشد که متاسفانه از حداقل دانش علمی مرتبط در این اداره کل موجود نمی باشد بلکه از طریق پروپاگاندا قصد دارند ضعف های آموزش همگانی ، فرآیندی و عملکردی را بپوشانند .
صدای استان مستنداتی از سوء مدیریت و عملکرد این دستگاه دارد که به زودی منتشر می کند .


تعداد نظرات: ۱۵
عبداللهاساتید دانشگاه می باشد.
13:50 - 1398/07/26

شما مطالبی نوشتید که همه غیر علمی غیر مستند و کینه توزانه می باشد و مشخص است که حتی الفبای استاندارد را هم نمی دانید.تدوین استاندارد های ملی یک کار کاملا علمی و تخصصی می باشد که حاصل همفکری صاحب نظران و متخصصان در هر صنعت و یا رشته تخصصی می باشد و پس از بحث و تبادل نظر در کمیسیون های فنی و ویرایش علمی در کمیته ملی تدوین استاندارد به تصویب می۶ رسد و معمولا ریاست کمیسیون های فنی یکی از

ناشناس
13:50 - 1398/07/26

متنتون غزرکارشناسانه و عامیانه است

یوسف عمادی
13:50 - 1398/07/26

با سلام بنده بعنوان شخصی که بیش از ۱۰ سال مراجعه کننده اداره استانداردبوشهر هستم , نظر خودم رو راجع به ارزیابی هایی که بیان شده صرفا درچند کانکس انجام می شود عرض میکنم و در الباقی موارد صلاحیت خود نمیدانم که صاحب نظر باشم .
حال چگونه شخصی در این دوره تخصصی راجع به بازرسی آسانسور , استاندارد iso,بازرسی گمرک و دیگر موارد که هر کدام تخصص خود و سالها تجربه می طلبد نظر می دهد جای نگاه با عینک سو نیت دارد ( که امیدوارم اینگونه نباشد و قضاوت را بعهده خواننده مطلب می گذارم) .
اینکه مطرح شده کانکس ها با دو سه نفر بازرسی بصری فقط کار را انجام می دهند, در حد یک فکاهی خنده دار است چراکه شما کافی است فقط یکبار فرایند ترخیص کالا در بخش استاندارد کالا انجام داده باشید متوجه می شوید که کانکس ها فقط صرفا مسئول برداشتن نمونه های وارداتی هستند که این بخشی عملیاتی از کل فرایند اخذ مجوز است که اتفاقا حتی همین کانکس ها هم با سازوکارهای نظارتی کنترل فعالیت می شوند .
در آخر از سایت صدار استان خواهشمندم مطالبی که ذکر میفرمایید حداقل با کارشناسی در آن حوزه مشورت بفرمایید ,چراکه اینگونه مطالب جهت دار اعتماد عمومی به سایت شما را نیز خدشه دار می کند .

مهدی عبادی
13:50 - 1398/07/26

با سلام با این متن غیر علمی و غیر مستند مشخص است که یا استاندارد را نمی شناسید یا قصد تخریب مدیرکل خدوم و متعهد و متخصص اداره کل استاندارد را دارید جهت استحضار مردم شریف استان عرض مینمایم که ایشان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی اصفهان و. رتبه سوم. کشوری آزمون سراسری کارشناسی ارشد و فردی علمی و صاحب نظر در زمینه تدوین استانداردهای ملی و دبیر تدوین بیش از ۴۵ استاندارد ملی و یکی از ویراستاران علمی تدوین استاندارد می باشد.

حسین
13:50 - 1398/07/26

خدایی از کجا خط گرفتی؟؟؟؟؟؟؟

امید مهر ابیان
13:50 - 1398/07/26

اداره کل استاندارد در بین دستگاه های دولتی انصافا جزء اداراتی است که به ارباب رجوع احترام می گذارد و به نحو احسن کار مردم را انجام می دهد .آقای دکتر بهره مند مردی بسیار مهربان و اخلاق مدار است کافی است یک بار به دفتر ایشان مراجعه نمائید و به صحت گفتار بنده و حسن خلق این مرد نازنین پی ببرید هم تحصیل کرده و هم متعهد و هم مدیری است توانمند که ابتدا از کارشناسی شروع کرد و پله های ترقی را به تدریج پیموده است و از مدیران سیاسی و تازه به دوران رسیده نیست مردم هم این مسائل را می دانند و تحت تاثیر مطالب تخریبی روزنامه ها و سایت های مغرض قرار نمی گیرند.

محمد
13:50 - 1398/07/26

حتی نمی دانید اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی نیست بلکه اداره کل استاندارد هست

محمد عالي نشب
13:50 - 1398/07/26

با سلامظ
شما چرا انقدر با غرض ورزی و از سر کینه مطلب نوشتید؟ دل پری دارید انگار؟ بارتون برگشت خورده یا آسانسورتون پلمپ شده

پژوهشگر
13:50 - 1398/07/26

متاسفم برای درج مطالب غرض آمیز
گویا علوم پزشکی خیلی آتیش گرفته و یکی از اونها این مطالب رو گذاشته
استان بوشهر در زمینه تدوین استاندارد تا به حال ۳ دوره در کشور برتر شده
در کنار مراکز تحقیقاتی بزرگ کشوری که اطلاعاتشون در سایت ها هست
بوشهر رتبه برتر داره در کشور از زمان مدیریت ایشون
بالاتر از استان های بزرگی چون اصفهان و خراسان و فارس با دانشگاه های معتبر و مراکز علمی معتبرشون
آمار انجام شده هم واقعی هستش که میتونید استعلام کنید نه مثله آمارهای دانشگاه علوم پزشکی
مستندات غیرواقع اعتبار شما رو خراب میکنه صدای محترم استان
تحقیق کنید
حداقل به سایت iso مراجعه کنید ببینید چند استاندارد موجود هست.
اگر قصد تخریب دارید حداقل یه ذره تحقیق کنید.
مردم قضاوت میکنن آسانسورهاتون رو یک نمونه فوت یک بیمار در بیمارستان گناوه که بدون تاییدیه و همکاری بیمارستان باعث مرگ یک شهروند شدند.

شايان فر
13:50 - 1398/07/26

دوست عزیز سلام
شما که خودتان را دانای کامل می دانید و مطالبی را برای تخریب یکی از بهترین ادارات استان عنوان نموده اید شاید بهتر بود با اطلاعاتی دقیق تر و هوشمندانه تر قلم می زدید تا هم خدا را خوش بیاید و هم بنده خدا را. حیف که عرصه نوشتاری استان دست کسانی است که غرض ورزانه در پی منافع خویش اند.
مدیر کل استاندارد بوشهر جناب محمد رحیم بهره مند هستند نه عبدالرحیم.
فوق لیسانس دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتری مدیریت دارند ز دانشجوی دکتری محیط زیست اند و اطلاعات علمیشون از خیلی از مدیران استان بالاتر است ای کاش قدر این مدیران بیشتر دانسته شود تا رنجیده خاطر به استان های دیگر کوچ نکند.
شما که منادی همه چیز دانی را در خود داری مشخص است که از ترخیص کالا در مبادی ورودی بی خبری. بیش از سی آزمایشگاه همکار در استان بوشهر فعال هستند که بیشتر آن ها گواهی ۱۷۰۲۵ مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را اخذ نموده اند ودرکشور زبان زد هستند چه از لحاظ امکانات آزمایشگاهی و چه از لحاظ متخصصین فنی پس چه بهتر بود که در این باره بیشتر تحقیق می کردید که کانکس های مستقر در گمرک جایگاه نمونه بردارهاست نه آزمایشگاه.

علي . ح
13:50 - 1398/07/26

موقع ارسال دیدگاه یه جمله نظرم رو جلب کرد « ما عاشق خوندن نظرات شما هستیم»
من و بقیه مخاطبان هم قطعا منتظر پاسخ شما هستیم.
نظر من اینه یا تو اون اداره کارتون به مشکل خورده یا اشنای نزدیک عزیزانی هستین گه کارشون به مشکل خورده و زیر سوال رفتن
خواستین با اینکارتون و ارائه مطالبی کودکانه و مضحک و البته به قول خودتون انتقادی و تلافی جویانه اداره ای رو زیر سوال ببرید.

به کاهدون زدید
حداقل یک هفته وقت میذاشتید یه اطلاعات دست و پا شکسته ای جمع می کردین بعد قلم می زدید
ما روزانه سر بهتون سر میزنیم و منتظر مستنداتون هستیم صدای استان عزیز و کارمند اقای ایکس

یکی
13:50 - 1398/07/26

حالا کو مستنداتتون؟
سرکارگذاشتین ما رو؟

صادق محمدی
13:50 - 1398/07/26

سلام
اقای به قول خودت تحلیلگر شما نام اقای دکتر رو هم نمی دانید که محمد رحیم بعد راجب اقای دکتر بهره مند اظهار نظر نوشتید
دوست تحلیلگر به قول خودت همه مردم و ارباب رجوع ها می دانند که دکتر انسانی با شرافت و با لیاقت و تحصیل کرده است ایشان جز نخبگان کشور هست حالا شما که نام ایشان را هم نمی دانید چیه و مشخص نیست از کجا سر گرفته این سخنانتان در خصوص این مرد نخبه و شریف سخن نگو خواهشا لطفا اصلاح کنید طرز فکرتان را با تشکر

عباس
13:50 - 1398/07/26

توی اعمال شیطانی احتمالا شریک نشدن و مطابق میل افراد بیسوادی که پشت میز نشسته اند رفتار نشده است که بی پرده خیلی هارو ناراحت کرده تنها اداره بدبخت و مظلوم و مردمی که تا الان دیدیم در استان بوشهر این اداره بوده به دلیل داشتن مدیری لایق وکارامد با استعداد و تحصیلات عالی از دانشگاه های معتبر و ذهنی خلاق مردمی

ف.م
13:50 - 1398/07/26

شما با این وجدان آلوده چه جوری شب سرتون را رو بالشت میزارید؟؟!!!!!!

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا