جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23745
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از بهره‌مندی بیش از ۲ هزار و ۳۸۷ نابینا و کم‌بینا از خدمات اداره کل بهزیستی استان خبر داد. به گزارش «صدای استان»؛ علیرضا حاجیونی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از جمعیت ۲۱ هزار و ۶۳۷ معلول زیرپوشش بهزیستی استان بوشهر ۱۱ درصد نابینا و کم‌بینا از خدمات…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 24 مهر 1398 - 10:33

صدای استان: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از بهره‌مندی بیش از ۲ هزار و ۳۸۷ نابینا و کم‌بینا از خدمات اداره کل بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش «صدای استان»؛ علیرضا حاجیونی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از جمعیت ۲۱ هزار و ۶۳۷ معلول زیرپوشش بهزیستی استان بوشهر ۱۱ درصد نابینا و کم‌بینا از خدمات اداره کل بهزیستی استان بوشهر بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی بیش از ۲۰۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی بوشهروی تصریح کرد: طراحی پوستر روز عصای سفید امسال که کار یکی از نابینایان توانمند است با استفاده از استعاره خورشید ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد جامعه را به ما یادآوری می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به توانمندی و قابلیت جامعه معلول به‌ویژه نابینایان و کم‌بینایان امروز این قشر نیازی به ترحم افراد ندارند بلکه تنها به احترام و توجه جامعه نسبت به حقوق آن‌ها نیاز دارند.

 مدیرکل بهزیستی استان بوشهر به مناسبت ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید گفت: عصای سفید روزی است که به همه ما انسان‌های سالم یادآوری می‌کند شهروندانی هستند که با ایجاد برخی موانع و سد معبرها توسط جامعه، استقلال را از آن‌ها می‌گیریم.

حاجیونی با بیان اینکه افراد معلول انسان و دارای توانمندی‌هایی هستند و باید پذیرفت افراد معلول قبل از اینکه معلول باشند که باید آن‌ها را باور کرد و به آن‌ها احترام گذاشت گفت: اداره کل بهزیستی استان بوشهر با وجود محدودیت اعتباری نهایت تلاش خود را برای تأمین نیاز جامعه نابینایان و کم‌بینایان در بخش تأمین وسایل توان‌پزشکی از جمله عصای سفید، درشت نما، ساعت گویا و دستگاه تایپ بریل را دارد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر حضور و استفاده از کمک خیران در بخش تأمین نیاز جامعه نابینایان و کم‌بینایان ضروری دانشت و افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم هر سال از یکم تا ۳۰ آبان ماه با هدف شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم، عیوب انکساری و سایر بیماری‌های مربوط به چشم برای کودکان سه تا شش سال اجرا می‌شود و با توجه به اهمیت طرح اقدام به برپایی پایگاه ثابت در این بخش کرده است.

 حاجیونی اظهار داشت: با توجه به اینکه سه تا شش سال سن طلایی برای شناخت تنبلی چشم و سایر عیوب انکساری است تلاش می‌شود با شناسایی به‌موقع از نابینایی کودکان پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: در قالب اجرای طرح توانمندی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) در روستاهای استان هشت هزار و ۹۸۲ نفر در ۳۵۳ روستا شناسایی شدند و تلاش شده از این راه زمینه اشتغال کوچک خانگی از راه مشارکت اجتماعی و توانمندی آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اشتغال یکی از مشکلات جامعه معلولان است که با وجود احیای قانون جامع حمایت از معلولان و استفاده از قانون ۳ درصد اشتغال آنان در دستگاه‌های دولتی تلاش می‌شود با پرداخت تسهیلات لازم در کنار مهارت‌های حرفه‌ای بتوانیم آن‌ها را توانمند و زمینه استقلال آن‌ها را فراهم کنیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا