پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23741
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مانور‌ آمادگی، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان بوشهر اجرا شد. به گزارش «صدای استان» به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر؛ ۲۰ مهر روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است که به همین مناسبت از سوی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی استان…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 24 مهر 1398 - 10:30

صدای استان: مانور‌ آمادگی، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش «صدای استان» به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر؛ ۲۰ مهر روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است که به همین مناسبت از سوی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر روز سه شنبه ۲۳ مهر ماه سال جاری ساعت ۸وسی‌دقیقه مانوری با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و حساس سازی شهروندان نسبت به مخاطرات و سوانح طبیعی برگزار شد.

بر اساس این گزارش کارگروه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مدیریت بحران استانداری، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه، نیروی انتظامی استان بوشهر، شبکه های بهداشت و درمان استان بوشهر،  جمعیت هلال احمر استان بوشهر، بیمارستانهای تابعه و غیر تابعه سطح استان بوشهر، سازمان آتش نشانی استان بوشهر در مانور شرکت نمودند.

این همایش با فراخوان نیروها و تجهزات مراکز بهداشتی درمانی از یک هفته قبل با حضور١٢٠ نفر از اعضای تیم واکنش سریع با نظارت، پایش و ارزیابی کلیه تیم ها و شبه تمرین عملیاتی یا غیر عملیاتی شبه حادثه زمین لرزه ۵/۵ ریشتری و فراخوان ۲ آمبولانس ۱۱۵ از محل محوطه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر شروع تا بیمارستان شهداء خلیج فارس با ارائه طرح توجیهی و آموزش در ساعت ١٣خاتمه یافت.

رییس سازمان اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر؛ دکتر عبدالرحیم دادجو ضمن خوشامد گویی و ارائه اهداف کلی تاکید نمود و گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر برنامه های اثر گذار و خوبی اجرا شده که باعث افزایش آگاهی ها و توانمندی های شهروندان برای مقابله با حوادث غیر مترقبه شده است.

بر اساس گزارش دیگر علاوه بر اجرای مانور تبلیغات محیطی در معابر با رویکرد آشنایی شهروندان با بلایای طبیعی با رژه شهری و رژه میدانی کلیه تیم ها بسمت بیمارستان شهدای خلیج فارس اجرا شده است.

در مدارس استان نیز به منظور بالا بردن سطح آگاهی‌های دانش‌آموزان و آشنایی آنان با تجهیزات امداد و نجات دوره آموزشی کار با این تجهیزات برای دانش‌آموزان  برگزار شد.

همچنین جلسات آموزشی، کلاس‌های آموزش مدیریت بحران در محل دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت بسیج جامع پزشکی برگزار شد.

در رادیو سلامت نیز برنامه‌ای مبنی بر تاکید مانور پناه‌گیری صحیح، تخلیه امن و اسکان اضطراری برای دانش آموزان مدارس توسط معاون عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر علیرضا پورشمس اجرا شد.

سکینه ارجمندی کارشناس مسئول ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز برگزاری همایش را فرصتی برای همدلی و همگرائی نیرو های تیم واکنش سریع عنوان کرد و حضور فعال آنها برای حفظ امنیت با اهمیت و ضروری دانست.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا