جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23737
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: شهردار بندر بوشهر گفت: با هدف ترویج فرهنگ حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز طرح مهر در این شهر اجرا شد. به گزارش « صدای استان » به نقل از ایرنا؛ سید نورالدین امیری روز سه‌شنبه در حاشیه بازگشایی گر فاطمیه شهر بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در قالب این طرح کارشناسان مجرب…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 24 مهر 1398 - 10:26

صدای استان: شهردار بندر بوشهر گفت: با هدف ترویج فرهنگ حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز طرح مهر در این شهر اجرا شد.

به گزارش « صدای استان » به نقل از ایرنا؛ سید نورالدین امیری روز سه‌شنبه در حاشیه بازگشایی گر فاطمیه شهر بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در قالب این طرح کارشناسان مجرب سازمان سیما، منظر و فضای شهری آموزش‌هایی را به دانش آموزان ارائه کردند.

وی بیان کرد: هدف از آموزش‌ها افزایش انگیزه دانش‌آموزان در نگهداشت و توسعه  فضای سبز شهری است زیرا کودکان باید از همین ابتدا دوران تحصیلی متوجه مسائل محیط زیستی شوند.

امیری ادامه داد: در ارتباط با توسعه فضای سبز نیز طرح کاشت نهال برای دانشجویان متولدین مهر دانشگاه خلیج فارس نیز با همکاری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در پارک ساحلی شغاب اجرایی شد.

وی در ارتباط با پروژه فانوس دریایی بوشهر گفت: پروژه‌های برخوردار از ظرفیت لازم برای ورود سرمایه‌گذار به بخش خصوصی ‌واگذار می‌شود که فانوس نیز مشمول همین نوع نگاه شده است.

امیری ادامه داد: این پروژه در مرحله جذب سرمایه‌گذار است که امیدواریم بزودی تعیین تکلیف شود.

امیری درباره پروژه چرخ فلک بوشهر گفت: قرارداد این پروژه اشکال‌های زیادی داشته ولی با این وجود تلاش شد تا با انتخاب پیمانکار توانمندتر پروژه سرعت گیرد.

وی یادآور شد: چنانچه در اثر کم‌کاری پیمانکار سابق فرایند انجام پروژه وارد مرحله قضایی می‌شد اکنون شاید کابین‌های چرخ و فلک نیز وارد بوشهر نشده بود.

امیری اظهار داشت: گذر ۱۶ متری فاطمیه حدفاصل خیابان‌های یادگار امام و فاطمیه شهر بوشهر به طول ۵۵۰ متر بازگشایی شده است.

شهردار بوشهر گفت: در این گذر یک پلاک زمین ۲۹۰ متری با مالکیت یکی از شهروندان وجود داشت که از این محدوده ۱۷۰ مترمربع به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال درگذر وجود داشت.

وی بیان کرد: در این ارتباط ۱۷۰ مترمربع یاد شده با قیمت هر متر ۶۰ میلیون ریال از مالک خریداری شد.

امیری ادامه داد: برای مابقی ۱۲۰ مترمربع نیز شهروند یاد شده درخواست صدور پروانه تجاری اداری داده که این مهم اکنون در مرحله بررسی قرار دارد.

وی افزود: امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک زمین‌های در مسیر گذر اختصاص یافته که در این راستا گذرهای اولویت‎دار یکی پس از دیگری بازگشایی می‌شود.

امیری یادآور شد: تا پایان سال جاری سه گذر در شهر بوشهر بازگشایی می‌شود که در این بین گذر مسجد توحید و سینگر  در اولویت قرار دارند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا