پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23724
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: سرپرست منابع طبیعی دشتستان استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۵۰ هکتار اراضی ملی در این شهرستان که توسط زمین‌خواران تصرف شده بود از دست آنان خارج و به بیت المال بازگردانده شد. به گزارش «صدای استان» به نقل از ایرنا؛ رضا نیکنام روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود:…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 23 مهر 1398 - 13:08

صدای استان: سرپرست منابع طبیعی دشتستان استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۵۰ هکتار اراضی ملی در این شهرستان که توسط زمین‌خواران تصرف شده بود از دست آنان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش «صدای استان» به نقل از ایرنا؛ رضا نیکنام روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت اداره منابع طبیعی دشتستان موفق به اخذ رای قطعی به نفع دولت در ۷۱ پرونده به مساحت ۸۵۰ هکتار اراضی ملی شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از این اراضی ۸۳ هکتار در حوزه بخش مرکزی، ۲۴۹ هکتار شبانکاره، ۲۲۸ هکتار ارم، ۲۴هکتار بوشکان  و ۲۴۹ هکتار نیز در بخش سعدآباد به همت واحد حقوقی این شهرستان از تصرف زمین‌خواران خارج شد.

نیکنام اضافه کرد: تاکنون ۱۳ مورد از آرای اخذ شده به مساحت ۲۴۶ هکتار با تلاش واحد حقوقی، پاسگاه ویژه منابع طبیعی، نیروی انتظامی و مراجع قضایی به اجرا درآمده که از این بین می‌توان به اجرای رای قطعی در پرونده کیفری در رقبه روستای مکابری اشاره کرد که این پرونده نیز به مساحت بیش از ۱۹۳ هکتار به ارزش ۲ میلیارد ریال در هفته پیش خلع ید شد.

وی ارزش کل اراضی آزاد شده را  بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این اداره با متخلفان و متعرضان به اراضی ملی بشدت برخورد می‌کند و میزان اراضی آزاد شده در سال جاری  مصداق  جدیت منابع طبیعی در حفاظت از اراضی ملی است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا