جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23645
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: تا شروع فصل بارندگی در استان همه پل ها و آبرو های واقع در محورهای ارتباطی لایروبی می شود. به گزارش « صدای استان ز» به نقل از روابط عمومی این اداره کل؛ سید حمید رضا علم افزود: حدود  ۹هزار۴۷۸دستگاه پل…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 22 مهر 1398 - 10:43

صدای استان : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: تا شروع فصل بارندگی در استان همه پل ها و آبرو های واقع در محورهای ارتباطی لایروبی می شود.

به گزارش « صدای استان ز» به نقل از روابط عمومی این اداره کل؛ سید حمید رضا علم افزود: حدود  ۹هزار۴۷۸دستگاه پل باتعداد ۱۴هزار۱۸۱دهانه پل در استان وجود دارد که همه ساله و قبل از شروع بارندگی به وسیله عوامل راهداری لایروبی و خاک برداری میشوند تا جریان آب و سیلاب احتمالی بدون خسارت به ابنیه و علائم از آنها عبورکند.

علم تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از پل های موجود در استان بر روی رود خانه های واقع در شریانی ترین راههای استان مثل کریدور شمال به جنوب که نقش اساسی در جابجایی مایحتاج کشور قرار دارند که لایروبی بموقع آنها ما را در ایمنی عبور و مرور مردم در فصول بارندگی کمک می کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین به ضرورت حفظ آمادگی ناوگان و ماشین آلات راهداری تاکید کرد و افزود: ماشین آلات راهداری ابزار و آچار دست راهداران است و ضرورت دارد با آماده سازی بموقع و استقرار و پراکنش مناسب آنها در سطح محورهای ارتباطی، عملیات راهداری را با کیفیت لازم انجام دهیم.

وی گفت: ۱۷راهداری و راهدارخانه استان هم در اقدامات زمستانی راهداری فعالیت دارند و در پاییز و زمستان پیش رو با تعامل با دیگر دستگاههای امدادی تلاش خواهند کرد پاییز و زمستان کم خطری را برای مردم رقم بزنند.

علم اضافه کرد: تعداد ۳۰ اکیپ مجهز راهداری با استعداد ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۳۰۰ نفر راهدار هم در طول فصول بارندگی استان ساماندهی می شوند و با انجام گشت های شبانه روزی و استقرار در راهدارخانه ها و مناطق حساس راهها آماده ارایه خدمات می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: با تعیین شهرستان های معین لازم است راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانها با در نظر داشت صلاح و صرفه سازمان نسبت به همپوشانی و تعامل با یکدیگر عملیات راهداری را به گونه ای برنامه ریزی کنند که بیشترین بهره وری را داشته باشند.

علم افزود: با جذب منابع لازم هم اکنون تعداد ۶۰ پروژه بزرگ و کوچک در حوزه راهداری استان در حال انجام است که نقش بسزائی در حفظ، توسعه و نگهداری راهها دارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا