پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23640
تعداد نظرات: ۰

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: پروژه احداث سد خائیز تنگستان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.   به گزارش  « صدای استان » به نقل از مهر؛ علی محمدی ظهر یکشنبه در بازدید از سد خائیز تنگستان اظهار داشت: سد خاییز با اهدافی چون تامین آب بخش کشاورزی، تأمین حقابه‌های زیست محیطی رودخانه…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 22 مهر 1398 - 10:40

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: پروژه احداث سد خائیز تنگستان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

به گزارش  « صدای استان » به نقل از مهر؛ علی محمدی ظهر یکشنبه در بازدید از سد خائیز تنگستان اظهار داشت: سد خاییز با اهدافی چون تامین آب بخش کشاورزی، تأمین حقابه‌های زیست محیطی رودخانه خاییز و کنترل سیلاب در حال ساخت است.

پروژه احداث سد خائیز تنگستان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

وی افزود: این سد با مشروب ساختن ۶۸۱ هکتار از نخیلات تحت پوشش شبکه آبیاری اهرم، موجب افزایش راندمان آبیاری و افزایش کیفیت محصولات می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به مشخصات فنی این سد گفت: سد خاییز از نوع خاکی با هسته رسی و ارتفاع ۳۶ متر است.

وی افزود: حجم مخزن این سد ۱۵.۶ میلیون مترمکعب است و سالانه ۴ میلیون مترمکعب در اختیار مدیران بخش آب قرار می‌دهد.

 

 

محمدی اظهار داشت: امور زیرساختی مثل تجهیز کارگاه و ساخت جاده‌های دسترسی به صورت کامل انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت ساخت سیستم انحراف آب سد در روند اجرای پروژه خاطرنشان کرد: گالری انحراف آب سد خاییز به طول ۲۱۰ متر تکمیل شده است و فرازبند ۱۲ متری آن نیز پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد دارد.

 

 

محمدی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و با توجه به قرار گرفتن این طرح در طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری، تامین اعتبار آن با روند خوبی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر خاطر نشان کرد: این پروژه تا کنون پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد دارد و با روند فعلی تامین اعتبار، تا پایان سال آینده امکان آبگیری و در سال ۱۴۰۰ امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا