جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23567
تعداد نظرات: ۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ریسک سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش میگوی این استان کاهش یافته است. به گزارش «صدای استان»؛ سعید زرین فر روز شنبه در نشست با پرورش دهندگان میگو در بوشهر افزود: برای تحقق این مهم پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر پژوهش‌های تاثیرگذاری را به انجام رسانده…

تاریخ انتشار: شنبه ، 20 مهر 1398 - 15:06

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ریسک سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش میگوی این استان کاهش یافته است.

به گزارش «صدای استان»؛ سعید زرین فر روز شنبه در نشست با پرورش دهندگان میگو در بوشهر افزود: برای تحقق این مهم پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر پژوهش‌های تاثیرگذاری را به انجام رسانده است.

ریسک پرورش میگو در بوشهر کاهش یافت

 

وی بیان کرد: در بحث پژوهش یکی از دغدغه‌های اصلی اجرایی و کاربردی بودن آن است که در این ارتباط پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر تاکنون با ارتباط تنگاتنگ خود با مسائل و مشکلات حوزه پرورش میگو توانسته پژوهش‌هایی کاربردی به این صنعت ارائه کند.

وی ادامه داد: این تلاش‌ها به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش میگو منجر شده طوریکه تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری زیادی داوطلب ورود به این حوزه شده اند.

زرین فر اظهار داشت: در این ارتباط کارگروهی با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله شیلات، دامپزشکی و پژوهشکده میگو تشکیل شده تا ماهانه ظرفیت پرورش میگوی بوشهر در اراضی ساحلی بررسی و موانع فراروی آن برطرف شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر گفت: پرورش دهندگان در بدترین شرایط آب و هوایی مرزداران بی مزد و مواجب هستند که باید نگاه حمایتی بیشتری از آنها صورت گیرد.

ابراهیم عباسی افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست درخواست فعالان عرصه پرورش میگو و مشکلات آنها را پیگیری کنند.

تاکنون ۱۰ هزار هکتار از زمین های ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته که از این میزان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

از مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین واگذار شده امسال در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار پرورش میگو در دست اجراست که نسبت به چهار هزار و ۸۰۰ هکتار سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا