پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23470
تعداد نظرات: ۰

مردم عسلویه یکشنبه چهاردهم مهر شاهد بارش ۱۰ میلیمتر باران بودند. به گزارش «صدای استان»؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، گفت: عسلویه در جنوب استان دیروز (یکشنبه چهاردهم مهر) دومین بارش پاییزی خود را تجربه کرد…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 15 مهر 1398 - 12:53

مردم عسلویه یکشنبه چهاردهم مهر شاهد بارش ۱۰ میلیمتر باران بودند.

به گزارش «صدای استان»؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، گفت: عسلویه در جنوب استان دیروز (یکشنبه چهاردهم مهر) دومین بارش پاییزی خود را تجربه کرد و ۱۰ میلیمتر باران در این شهر بارید.

زهرا راستگو افزود: پنجشنبه نیز در عسلویه ۰.۴ میلیمتر باران باریده بود.

او ادامه داد: افزون بر عسلویه و اطراف آن در روز‌های گذشته نقاطی از شهرستان دشتستان هم بارش‌های اندکی داشته‌اند، اما بارش‌ها همه محلی بوده و تا کنون بارش فراگیر و سیستمی در استان نداشته‌ایم.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: شرایط اقلیمی و رطوبت‌هایی که در منطقه وجود دارد باعث چنین بارش‌هایی می‌شود.

راستگو همچنین با اشاره به کاهش دو تا پنج درجه‌ای دما، عنوان کرد: همان طور که پیش بینی شده بود، شنبه با وزش باد‌های شمالی دما بین دو تا پنج درجه در نقاط مختلف استان کاهش یافت و با توجه به اینکه رطوبت نیز کم شد، کاهش دما بیشتر محسوس بود.

او افزود: به طور مثال برازجان پنجشنبه در گرمترین ساعات دمایش ۴۳ درجه بود که این میزان در شنبه به ۳۷.۷ رسید.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان وزش باد شمالی کوتاه بود و پس از آن جهت باد جنوبی شد، کاهش دما ثابت ماند و دیروز دما در نقاط مختلف، نزدیک به دمای شنبه بود.

راستگو همچنین گفت: نقشه‌ها نشان می‌دهند که فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) جهت باد شمالی خواهد شد که در این صورت دما مقداری کاهش می‌یابد.

هواشناسی استان بوشهر پیش از این اعلام کرده بود که از یکشنبه چهاردهم تا جمعه نوزدهم مهر، به تناوب در برخی ساعات روز افزایش ابر و وقوع ناپایداری‌های همرفتی وجود خواهد داشت که به دنبال آن، احتمال رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، وزش تندباد لحظه‌ای به همراه گردوخاک و در مناطق مستعد ریزش تگرگ وجود دارد.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته، میزان بارش‌های پاییزی در استان بوشهر کمتر از میانگین بلند مدت است.

این استان، در سال آبی گذشته (مهر ۹۷ تا شهریور ۹۸)، ۳۶۲ میلیمتر بارندگی داشته در حالی که میانگین بلندمدت ۲۶۸ میلیمتر بوده و این نشان دهنده افزایش ۳۵ درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت است.

پارسال عسلویه با ۲۱۷ میلیمتر کمترین بارندگی را داشت و تنها شهرستانی بود که میزان بارندگی آن نسبت به میانگین بلند مدتش کمتر بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا