شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23284
تعداد نظرات: ۱

گفتگو با بابک شاکر شاعر و فعال فرهنگی ، درباره تغییر مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.   صدای استان : آقای شاکر حتما در جریان تغییرات مدیریتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستید، به نظر شما که مدتی مشاور مدیرکل قبلی بودید این تغییرات نشانه ی چیست ؟     بابک شاکر…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 3 مهر 1398 - 13:05

گفتگو با بابک شاکر شاعر و فعال فرهنگی ، درباره تغییر مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

 

صدای استان : آقای شاکر حتما در جریان تغییرات مدیریتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستید، به نظر شما که مدتی مشاور مدیرکل قبلی بودید این تغییرات نشانه ی چیست ؟

 

 

بابک شاکر : من معتقدم مدیریت امری پویاست ، به خصوص در فرهنگ و به ویژه در حوزه کودک و نوجوان ، کانون پرورش فکری یک نهاد ریشه دار در حوزه کودک و نوجوان است که با ادبیات و فرهنگ گره ای تاریخی خورده است ، حضور نیروهای متخصص می تواند باعث رشد و شکوفایی و ارائه بینش به کودکان این مرز و بوم شود . کانون موتور محرکه ذهن کودکان است که حتی خلاء پرورش فکر در مدارس و سیستم آموزشی کشور را می پوشاند ، فلذا من کاملا با تغییرات در این نهاد موافقم و آن را نشانه عزم مدیرعامل شاعر این نهاد آقای نظری در ایجاد تغییر می دانم .

 

 

صدای استان : با سرپرست فعلی آیا اتفاقات بالا رقم می خورد؟

بابک شاکر: دقت کنید ، یک سیستم فرهنگی نیاز به رهبری تخصصی دارد ، من سرکار خانم رسولی را خوب می شناسم از اهالی ادبیات هستند و در ادبیات و فرهنگ بسیار مسلط و صاحب نظر ، به خصوص اینکه ایشان یک کار آشنای حوزه کودک و نوجوانند و از همه مهم تر مثل همه ما کانونی هستند . اینکه ما مدیرانی سیاسی و فارغ از علقه های فرهنگی را در این نهاد بگماریم در حق کودکان و نوجوانان استان فرهنگی بوشهر جور کرده ایم . خانم رسولی یکی از معدود انتخابهای به جا و دقیق در حوزه خودشان هستند.

 

 

صدای استان : عمده مشکلات حوزه ادبیات کودک و نوجوان در استان چیست ؟

بابک شاکر: ادبیات کودک و نوجوان متاسفانه در کل کشور با فقر تولید محتوا روبرو است ، این یک امر فرهنگی ست که باید با سیاستهای درست و به دور از نگاه ایدئولوژیک آن را بر طرف کرد . نویسنده های ادبیات و نوجوان همگی دارند به پیشکسوت تبدیل می شوند ، این امر مسئولیت مراکز را در تولید محتوا ، پرورش استعدادهای جوان ، همکناری نویسنده های پیشکسوت و جوان ، جلسات منظم نقد و بررسی کتاب و فیلم می تواند جبران شود. فاضل نظری خوب این نکات را دیده است و همین تغییرات مدیریتی که خاص بوشهر هم نیست جهت فربه کردن این موضوع است .

 

 

صدای استان : خانم رسولی با چه چالش هایی روبروست ؟

بابک شاکر : من سئوال شما را اینگونه تعبیر می کنم خانم رسولی به عنوان یک نیرو و مدیر فرهنگی در وهله اول حمایت بدنه فرهنگی استان اعم از نویسنده ها ، شاعران و رسانه های تخصصی ادبی را دارند این خود یک ابزار مهم عبور از بحران است ، دوم اینکه ایشان نباید وارد فضای سیاسی و جناحی زودگذر استان شوند بلکه مستقل بمانند ، فرهنک ، کودک و نوجوان هیچکدام نمی توانند با پدیده های سیاسی تغییر شکل دهند ، برتولت برشت  نمایشنامه نویس آلمانی می گوید: “هنر را نمی توان با دستور و سفارش پدید آورد، تنها چکمه را می توان سفارش داد …” پس همین استقلال فرهنگی خانم رسولی خود می تواند راهگشا باشد و بارقه امید را روشن کند.

 

 

صدای استان : پیشنهاد …

بابک شاکر : بهتر است اجازه دهیم ایشان در ساحت سرپرست با خلاقیت و دور از حاشیه برنامه های خود را پیش ببرد و بر تمامی اهالی فرهنگ و هنر بوشهر که خود را فعال فرهنگی می دانند واجب است از این مدیر توانمند و جوان حمایت کنند . در جهت تحقق ایده های ایشان تلاش کنند و خود ایشان هم کماکان ارتباط خود را با جامعه مدنی و فرهنگی حفظ کنند. من آینده روشنی را برای کانون می بینم .


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۱
صدري
13:05 - 1398/07/03

نمی دانم جناب بابک شاکر چه محوریتی دارد که درباره هرچیز نظر می‌دهد!! ایشان را خوب می‌شناسم. نه من که همه همشهریانمان. بهتر است به همان کار حمل و نقل دریایی شان بپردازند. چون در زمینه ادبیات کودک صاحب نظر نیستند و اگر مشاور هم شدند، براساس تخصصشان نبود.

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا