جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23220
تعداد نظرات: ۰

اولین نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری بندر بوشهردر سال جدید با حضور اعضاء و کارگروه ها با هدف ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ستاد مدیریت بحران در سالن همایش های شهرداری برگزار گردید .     به گزارش « صدای استان » به نقل از واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 27 شهریور 1398 - 02:09

اولین نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری بندر بوشهردر سال جدید با حضور اعضاء و کارگروه ها با هدف ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ستاد مدیریت بحران در سالن همایش های شهرداری برگزار گردید .

 

 

به گزارش « صدای استان » به نقل از واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر اولین نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری بندر بوشهردر سال جدید با حضور اعضاء و کارگروه های ستاد مزبور با هدف ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ستاد مدیریت بحران و بررسی راهکارها و راهبردها و رفع موانع و چالش‌های احتمالی در سالن همایش های شهرداری برگزار گردید .

 

جلسه ستاد بحران

 

در آغاز جلسه علی کیمیایی دبیر ستاد بحران ضمن تقدیر از حضور به موقع تمامی اعضاء، گزارشی از ساختار ستاد مدیریت بحران و کارگروه‌های تخصصی چهارگانه آن ارائه نمودند. در ادامه رؤسای کارگروه ها گزارشی از وضعیت بارندگی های سالهای گذشته در سطح شهر و بررسی نقاط ضعف و قوت و شناسایی مکان های سیلاب خیز که بیشترین آب گرفتگی ها را در گستره شهر رقم می‌زند ارائه کردند و خواستار رفع مشکلات فنی و عمرانی در نقاط حادثه خیز به ویژه در شیب بندی کانال ها و معابر شدند.

وحید بارگاهی معاون مدیریت توسعه و منابع شهرداری بندر بوشهر نیز که در این نشست حضور داشتند با تاکید بر پیشگیری قبل از وقوع حادثه و همچنین لزوم آسیب شناسی گلوگاه ها و آبگیرهای سطح شهر در مواقع بحران در راستای برنامه ریزی بهینه و مدیریت کاهش هزینه ها و نیز اولویت‌بندی بودجه های مصوب ستاد بحران در جهت کاستن خسارات احتمالی و فعال نمودن ارتباطات رادیویی و استفاده از بیسیم برای تسریع و تسهیل در مواجهه با حوادث احتمالی را یادآور شدند.

 

جلسه ستاد بحران

 

عالی پور سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر هدف از تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری را حفظ آمادگی و انسجام بخشی و هم افزایی مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در هنگام وقوع بحران عنوان نمودند و اظهار داشتند: شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهر می بایست در تمامی بخش ها آمادگی و توان مقابله با حوادث غیرمترقبه را سرلوحه کار خویش قرار دهد به نحوی که در مواقع لزوم و بحرانی هر گاه احساس خطر و انجام وظیفه شود حضور موثر و مستمر داشته باشیم . وی با بیان اینکه جلسات ستاد مدیریت بحران و کار گروه‌های وابسته به آن باید به طور منظم تشکیل شود تا نقاط ضعف و قوت شهر در مواقع بحرانی شناسایی شود ، تصریح نمودند؛ بر همین اساس پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار و تخصیص امکانات لازم جهت تجهیز ستاد بحران صورت گرفته است.

 

جلسه ستاد بحران

 

عالی پور ضمن پیشنهاد در خصوص تشکیل ستاد مدیریت بحران در قالب یک سازمان مستقل با بودجه مصوب و یونیفرم مخصوص خواستار تداوم و ارتباط دوسویه اعضای ستاد بحران شهرداری با دبیرخانه ستاد استانی مدیریت بحران مستقر در حوزه معاونت عمرانی استانداری و نیز دبیرخانه شهرستانی ستاد یادشده مستقر در فرمانداری برای هم افزایی کارآمد تر و بهینه تر گردیدند.

جلسه ستاد بحران


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا