سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23210
تعداد نظرات: ۱

استاندار بوشهر در خصوص تغییرات صورت گرفته در سه فرمانداری استان گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات باید هرچه سریع‌تر فرمانداران که مسئول برگزاری آن در شهرستان‌ها هستند مشخص شوند.     « صدای استان »؛ عبدالکریم گراوند در معارفه فرماندار جدید دشتستان با اشاره به شرایط انتخاب فرمانداران بیان کرد: یکی از…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 26 شهریور 1398 - 00:09

استاندار بوشهر در خصوص تغییرات صورت گرفته در سه فرمانداری استان گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات باید هرچه سریع‌تر فرمانداران که مسئول برگزاری آن در شهرستان‌ها هستند مشخص شوند.

 

 

« صدای استان »؛ عبدالکریم گراوند در معارفه فرماندار جدید دشتستان با اشاره به شرایط انتخاب فرمانداران بیان کرد: یکی از این دستور العمل‌ها در این خصوص که از سال ۸۹ مد نظر قرار گرفته این است که فرمانداران باید دست‌کم ۱۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشند و در شهرستان‌های درجه اول نیز حداقل ۲۰ سال مشخص شده است.

 

 

او افزود: این قانون به نوعی استفاده از افراد با تجربه را به استانداران سراسر کشور گوشزد می‌کند.

 

 

لقمان زاده شرایط احراز نداشت

 

استاندار بوشهر گفت: در وزارت کشور با تشکیل کارگروهی برای انتصاب فرمانداران آیین نامه ای تصویب شد که در آن شرایط احراز فرمانداران رسما تعریف شده است. جنس من سیاسی بازی یا سیاسی کاری نیست، بلکه شفاف و روشن و صادقانه برخورد می کنم. سرپرست فرمانداری دشتستان شرایط احراز نداشت.

 

استاندار بوشهر با انتقاد از عدم حضور لقمان زاده در این نشست گفت: در حوزه سیاسی وزارت کشور با لابی گری‌ها توانستیم مسئولین را متقاعد بکنیم ولی در حوزه منابع انسانی با صراحت نوشتند خلاف قانون است. ضمن اینکه لقمان زاده باید در نشست تودیع و معارفه حضور پیدا می‌کرد و این کار می‌تواند به عنوان نمره منفی در کارنامه‌اش قرار بگیرد.

 

 

گراوند ادامه داد: علیرغم اینکه لقمان زاده شرایط احراز تصدی فرمانداری درجه یک مثل شهرستان دشتستان را نداشت ولی بخاطر درخواست نماینده دشتستان ایشان را به عنوان گزینه فرمانداری دشتستان به وزارت کشور معرفی کردیم و از ایشان برای صدور حکمش حمایت کردیم و موافقت حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور را هم گرفتیم ولی متاسفانه حوزه معاونت منابع انسانی وزارت کشور به صراحت مخالفت کرد به این دلیل که ایشان شرایط احراز این سمت را ندارد و انتصاب ایشان را خلاف قانون دانست، لذا وقتی دیدیم صدور حکم ایشان امکان پذیر نیست تصمیمات جدیدی گرفتیم و آقای نوروزی را که در یک شهرستان معاون فرماندار بوده و در دو شهرستان فرماندار بوده و از تجربه و دانش خوبی برخوردار است را برای فرمانداری دشتستان انتخاب کردیم و دیروز به وزارت کشور معرفی کردیم و امروز هم در شهرستان معرفی می کنیم.

 

 

وی افزود: تمایل به تغییر آقای لقمان زاده نداشتم ولی بخاطر مسایلی که بیان شد مجبور به این تغییر شدیم و من از خدمات ایشان طی این چند ماه سرپرستی تقدیر و تشکر می کنم.

استاندار بوشهر افزود: من برای معرفی سرپرست فرمانداری در جلسات شورای اداری شهرستان ها شرکت نمی کنم و اگر در جلسات معارفه این سه سرپرست فرمانداری در سه شهرستان استان امروز شرکت کردم به این دلیل است که هر سه سرپرست شرایط احراز فرمانداری را دارند و قطعا حکم آنها به زودی به امضای وزیر محترم کشور خواهد رسید.

گراوند به فرماندار جدید شهرستان دشتستان توصیه کرد: از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان استفاده کند و اخلاق را در مدیریت سرلوحه کار خود قرار دهد.

 

 

گفتنی است فرمانداری دشتستان وسیع ترین شهرستان استان بوشهر، از بهمن پارسال به صورت سرپرستی اداره می‌شود، یعنی زمانی که ارسلان زارع از فرمانداری این شهرستان برای در دست گرفتن مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان به این استان رفت.

جواد لقمان زاده که معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتستان بود، پس از زارع با حفظ سمت سرپرستی این فرمانداری را بر عهده گرفت و هفت ماه این سمت را داشت.

نوروزی، در شهریور ۹۳ معاون سیاسی و اجتماعی شهرستان گناوه شد، در خرداد ۱۳۹۴ فرمانداری جم را بر عهده گرفت و چهار سال این مسئولیت را داشت.

او از دی ۹۶ تا کنون نیز به عنوان فرماندار شهرستان کنگان فعالیت می‌کرد.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۱
شهروند
00:09 - 1398/06/26

جنتب آقای گراوند اول اینکه آقای سعادت نماینده قوه مقننه هست و در حوزه کاری شما نمی تواند هیچ دخالتی کند.دوم شما که از این قانون خبر داشتید چرا نام دکتر لقمان زاده را به وزارت کشچر معرفی کردید.سوم چرا با رسانه ای کردن تک گزینه آذاب اخلتقی را رعایت نکردید.چهارم آیا کلیه ی فرمانداران تستان بیست یا ده ستل سابقه ی مدیریتی دارند.آرزوی موفقیت بزای جناب نوروزی

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا