جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23186
تعداد نظرات: ۰

طرح ملی واکسیناسیون بیماری نیوکاسل با واکسن مقاوم به حرارت طیور روستایی با حضور فرماندار بوشهر افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری بوشهر، طرح ملی واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی با مقاوم به حرارت با حضور عباس جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر ، مدیر کل دامپزشکی استان ،بخشدار مرکزی بوشهر، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 شهریور 1398 - 15:26

طرح ملی واکسیناسیون بیماری نیوکاسل با واکسن مقاوم به حرارت طیور روستایی با حضور فرماندار بوشهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بوشهر، طرح ملی واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی با مقاوم به حرارت با حضور عباس جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر ، مدیر کل دامپزشکی استان ،بخشدار مرکزی بوشهر، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر افتتاح شد.

پس از افتتاح این طرح فرمانداری بوشهر در گفتگویی خبری اظهار داشت : پیشگیری از بیماریها یکی از وظایف مهم و اساسی مجموعه دامپزشکی به شمار می رود که با سلامت و امنیت غذایی جامعه ارتباط مستقیم دارد که این مهم در سطح شهرستان بوشهر با جدیت توسط پرسنل و اکیپ های عملیاتی دامپزشکی در سطح دامداری ها ، مراکز پرورش طیور و آبزیان و همچنین مراکز عرضه فرآوردهای خام دامی در حال انجام است.

جمشیدی در خصوص هماهنگی های بعمل آمده برای اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی تشریح کرد: خوشبختانه همکاری بین بخشی مناسبی بین دامپزشکی، بخشداری ، دهیاری و شوراهای اسلامی بوجود آمده و در این بین کمک و همکاری مردم در سطح روستاها به مانند گذشته می تواند سطح پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور روستایی و همچنین طیور صنعتی بالاتر ببرد.

در ادامه دکتر مرتضی بحرانی مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر نیز گفت : تولید واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت که در موسسه رازی تولید شده و همچنین شیوه جدید واکسیناسیون می تواند سطح ایمنی و اثر پذیری بیشتری داشته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: با انجام این طرح در سطح استان بیش از ۳۰۰ هزار قطعه طیور واکسینه خواهند شد و در نظر داریم تمامی روستاها و بخصوص روستاهای اطراف واحدهای صنعتی به صورت کامل تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند تا با انجام این طرح شاهد کاهش کانون بیماری نیوکاسل در واحدهای صنعتی طیور نیز باشیم.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا