پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23128
تعداد نظرات: ۰

متاسفانه موید سخن سعدی بزرگ در وصف بی هنران را می توان در عملکرد مدیرکل سابق ارشاد شهر فرهنگ و هنر ، شهر بوشهر دید.   « صدای استان »؛ جناب سعدی در گلستان می فرمایند:” بی هنران هنرمندان را نتوانند دید. ” و هم می فرمایند:”گفت محالست که هنرمندان بمیرند و بی هنران جای…

تاریخ انتشار: شنبه ، 16 شهریور 1398 - 20:46

متاسفانه موید سخن سعدی بزرگ در وصف بی هنران را می توان در عملکرد مدیرکل سابق ارشاد شهر فرهنگ و هنر ، شهر بوشهر دید.

 

« صدای استان »؛ جناب سعدی در گلستان می فرمایند:” بی هنران هنرمندان را نتوانند دید. ” و هم می فرمایند:”گفت محالست که هنرمندان بمیرند و بی هنران جای ایشان بگیرند.”
این‌روزها خبر از رویدادی فرهنگی که نشأت گرفته از اقدامات انتخاباتی افرادی عزل شده یا کنار گذاشته شده می بینیم که با القاب قجری و فرهنگ قبیله ای در استان گام بر می دارند:

 

مجمع دانا برگزار میکند
نشست هم اندیشی با با اهالی فرهنگ و هنر
سخنران ؛ سرکار خانم کرباسی ، مدرس دانشگاه و مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان
با حضور بانوی فرهنگ استان بوشهر،سرکار خانم دکتر ماحوزی

 

خانم‌ماحوزی مدیر کل سابق ارشاد در زمان مدیریت خود چه هم اندیشی و شناختی از مختصات فرهنگی بوشهر داشتند !!!که امروز دارند با القاب قجری اعطایی ، از خود هم اندیشی فرهنگی خلق می کنند ، این نشست همانقدر بار تراژیک دارد که به همان اندازه نیز کمدی است .

 

 

متاسفانه شهر پر افتخار بوشهر بزرگان بسیاری در ژانرهای هنری دارد که از گذشته تا امروز عرصه های هنری کشور را به نام خود کرده اند از شعر ، رمان ، داستان کوتاه ، موسیقی ،تئاتر و سینما … نام هایی که در عرصه های ملی و بین المللی پر افتخارند… هنرمندان بوشهری غریب ترین در دیار خود هستند… غریب و تنها … چهار سال ایشان بر مسند تصدی گری فرهنگی استان بوشهر نشاندند که نتیجه ای جز لطمه به هنرمندان بوشهری نداشت … ایرج صغیری پیر تئاتر ایران و بوشهر که افتخاری برای هنر محسوب می شد اگر نبود همت مدیران دیگر در بازنشستگی ایشان ، چگونه بدون مستمری امورات زندگی را در دوران کهولت و پیرسالی می گذراند؟

 

 

متاسفانه موید سخن سعدی بزرگ در وصف بی هنران را می توان در عملکرد مدیرکل سابق ارشاد شهر فرهنگ و هنر ، شهر بوشهر دید … نه ایشان هنر می شناخت ونه هنر می بیند !!! هنری که در تارو پود فرهنگ مردم بوشهر تنیده شده است و او در قالب متصدی ندید و نتوانست یک بیلان مناسب از خود ارائه کند، زیرا آنچنان بر صندلی مدیریت خود تکیه داده بود تا روز به روز فرهنگ دیار ما را به ورطه نابودی بکشاند و مناسبات و برنامه ها فراموش شود .

 

 

آری خانم مدیرکل سابق ارشاد با انتساب القاب و پسوندهای عهد قجر نمی توانید سخن از فرهنگ و هنر بمیان بیاورید که آزموده را آزمودن خطاست ، هنر عشق می خواهد که شما نتوانستید و نخواستید …


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا