شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23092
تعداد نظرات: ۰

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان بوشهر گفت: در راستای همراهی با سیاست های دولت تدبیر و امید و تسهیل شرایط ازدواج جوانان بانک های این استان از ابتدا سال جاری تاکنون ۵۲۶۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.   به گزارش « صدای استان » به نقل…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 13 شهریور 1398 - 14:25

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان بوشهر گفت: در راستای همراهی با سیاست های دولت تدبیر و امید و تسهیل شرایط ازدواج جوانان بانک های این استان از ابتدا سال جاری تاکنون ۵۲۶۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

به گزارش « صدای استان » به نقل از روابط عمومی اداره امور شعب بانک ملی استان بوشهر، داریوش زراعتگر روز سه شنبه در همایش مسئولیت اجتماعی نظام بانکی و اداری و تقدیر از دستگاه های برتر در استان بوشهر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر افزود: در سال گذشته نیز در مجموع ۱۲۲۱۹ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش یکهزار و ۸۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در استان بوشهر پرداخت شده است.

 

 

وی بیان کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ ارزش تسهیلات پرداختی ازدواج به هر نفر به ترتیب ۱۵۰ و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

 

زراعتگر ادامه داد: در سال ۹۸ تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال زایی با معرفی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی به ۱۹۲۰ طرح به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال و تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یکهزار و ۳۳۳ طرح به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت گردید.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند، کمک به تامین هزینه های آموزشی از دیگر دستاوردهای بانک های استان بوشهر در حوزه پرداخت تسهیلات خرد است.

 

 

زراعتگر ادامه داد: در سال ۹۷ همچنین ۱۵ هزار و ۷۹۴ فقره تسهیلات مسکن جهت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پرداخت تسهیلات مسکن به نخبگان و اعضای هیات علمی و همچنین اعطای تسهیلات مسکن به اقشار خاص مانند خانواده های معظم شهدا و جانبازان به ارزش چهارهزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از سوی بانک های عضو کمیسیون هماهنگی استان بوشهر پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بانک‌های استان بوشهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی در حوزه توسعه آموزش، ۹ باب مدرسه را احداث و یا عملیات اجرایی آن را آغاز کردند که از این شمار چهار مدرسه سهم بانک های کشاورزی، ملت، صادرات، رفاه کارگران و آینده و چهار مدرسه نیز سهم بانک ملی بوده است.

 

 

 

زراعتگر گفت: در حوزه توسعه سلامت و بهداشت نیز احداث خانه بهداشت، اعطای تسهیلات جهت تامین هزینه های درمان، اعطای تسهیلات مناسب و مشارکت در ساخت و خرید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، اعطای تسهیلات جدید احداث مراکز درمانی و کلینیک‌ها، خرید و اهدا یک دستگاه آمبولانس از جمله فعالیت های بانک های استان در بخش مسئولیت های اجتماعی است.

 

وی عنوان کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی بانک های استان نیز می‌توان به توسعه و ترویج کتابخوانی و راه اندازی موکب های اربعین در مسیر پیاده روی اربعین، کمک های نقدی و غیر نقدی به زلزله زدگان و سیل زدگان کشور، ساخت مساجد، نمازخانه و حسینیه و کمک به برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

 

 

 

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان ادامه داد: در حوزه حفاظت از محیط زیست نیز می‌توان به توسعه بانکداری الکترونیک با انگیزه کاهش ترافیک و آلودگی هوا و نیز صرفه جویی در مصرف کاغذ، مشارکت در نوسازی ناوگان فرسوده شهری و برون شهری، طرح‌های نیروگاهی با رویکردهایی انرژی های نوین و خورشیدی و درختکاری به منظور جلوگیری از هجوم ریزگردها از جمله فعالیت های بانک های استان در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

 

زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در ۲۰ سال گذشته رهبر معظم انقلاب برای هر سال یک شعار انتخاب کردند که این شعار متناسب با کمبودها و مشکلات مرتبط با آن موضوع بوده است.
سعید زرین فر افزود: از این مدت، ۱۲ سال رهبری به موضوع های اقتصادی پرداخته و امسال هم شعار رونق تولید را انتخاب کردند.

 

 

 

وی گفت: تحقق رونق تولید زمانی است که با تسهیل سازی در امور مربوط واحدهای تولیدی آنها بتوانند توسعه روزافزون فعالیت های خود را محقق کنند.
زرین فر ادامه داد: تولید وابسته به سرمایه است و بانک ها باید در این سرمایه‌گذاری کمک کنند.

وی تاکید کرد: امروز مهم ترین مسئولیت اجتماعی بانک‌ها کمک به تولید و اشغال است که باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

 

 

 

زرین فر افزود: در شرایط کنونی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد نگاه به سرمایه‌گذاران باید همانند نگاه به خیران باشد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان بوشهر نیز گفت: در نظام بانکداری اسلامی چنانچه توجه بیشتری به مقوله امر به معروف و نهی ازمنکر شود سیستم اقتصادی و نظام بانکداری در مسیر رونق قرار گرفته و شعار سال نیز محقق می شود.

 

سردار علی رزمجو افزود: در وضعیت بازار و معیشت نیز مشکلاتی وجود دارد ولی با این حال با ارزیابی فعالیت های بانکی مشاهده می شود تلاش های این مجموعه بی وقفه ادامه دارد.

 

 

وی اظهار داشت: در برابر وزنه سنگین تحریم و تهدیدهای ظالمانه اقدام بانک های کشور در سطح های مختلف قابل تحسین و تقدیر است.
رزمجو یادآور شد: آمریکایی ها علاوه بر تحریم های مستقیم خود بانک های سایر کشورها را نیز به همکاری نکردن به ایران ترغیب کردند ولی با این وجود تاکنون از این رویکرد خصمانه خود راه به جایی نبردند.

 

وی افزود: آنها با هدف مقابله با ایران قرارگاه جنگ اقتصادی علیه کشور ما را در خزانه داری خود فعال کردند که با همه این دشمنی ها توطئه و خواسته های آنها محقق نشده و این مهم نشان از ایستادگی عزت آفرین ملت ایران است.

 

 

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در اسلام در همایش مسئولیت های اجتماعی نظام بانکی و اداری و تقدیر از دستگاه‌های برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر افزود: باید به مال و ثروت نگاه جهادی همراه با رویکرد انفاق محورانه وجود داشته باشد زیرا تمکن مالی آزمون الهی خداوند برای انسان هاست.

وی ادامه داد: قوانین کنونی چک در کشور هر چند تغییر و تحولاتی نیز بر آن اعمال شده ولی بسیار قدیمی است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد زیرا عده‌ای به هر میزان چک‌هایی صادر می‌کنند ولی در نهایت هم سر از زندان در می‌آورند که این نشان از محقق نشدن اصلاحات مناسب در حوزه چک است.

خسروپناه اظهار داشت: در این حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح قانون بانکی اصلاح قانون است نه اینکه با افزایش قاضی و توسعه زندان شاهد رشد روزافزون تخلف‌ها باشیم.
وی افزود: سالانه حدود یک میلیون تن کاغذ وارد کشور می‌شود که با الکترونیکی شدن ساختار بسیاری از آسیب های این حوزه از جمله کمبود کاغذ قابلیت کنترل دارد.
خسروپناه اظهار داشت: همچنین اگر امر به معروف و نهی از منکر در حوزه بانکی باشد یکی از راه های نمود آن پیوند محکم بین سیستم اداری و بانکی با مقوله تولید است.

 

وی ادامه داد: در حوزه بانکی تنها به صادرات توجه شده و در مورد واردات تمرکز لازم وجود ندارد که ثمره آن انجام واردات ذرت تنها توسط عده‌ای محدود است که این رویه باید اصلاح شود.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا