پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23076
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: اسکندر احمدنیا می‌گوید شعرهای «دور از چشم ماهی‌ها» را با موضوع بوشهر و همچنین در فضای بومی و دریایی و خلیج فارس سروده است. به گزارش «استان»؛ این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: مجموعه‌ شعر جدید من شامل بیش از ۱۳۷ قطعه شعر سپید، در ۲۰۰ صفحه با عنوان «دور از…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 12 شهریور 1398 - 10:05

صدای استان: اسکندر احمدنیا می‌گوید شعرهای «دور از چشم ماهی‌ها» را با موضوع بوشهر و همچنین در فضای بومی و دریایی و خلیج فارس سروده است.

به گزارش «استان»؛ این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: مجموعه‌ شعر جدید من شامل بیش از ۱۳۷ قطعه شعر سپید، در ۲۰۰ صفحه با عنوان «دور از چشم ماهی‌ها» به تازگی به چاپ رسیده است.

او ادامه داد: زبان شعرهای من بیشتر متعلق به خودشان است، و چون حالت جوششی و یک‌باره دارد زبان شعر نیز در همان زمان شکل می‌گیرد. از این منظر که بیشتر به شعر بومی علاقه دارم، علی‌رغم استقلال از مجموعه‌های قبلی، یکدستی زبان تا حدودی در این مجموعه رعایت شده است.

این شاعر پیشکسوت بوشهری تاکید کرد: زبان شعری خود را از مجموعه اول حفظ کرده‌ام، مگر این‌که تغییرات کلی در آن ایجاد شده باشد.

احمدنیا خاطرنشان کرد: من برای شعرهایم عنوان تعیین نمی‌کنم. به اعتقاد من هر شعر، نوشته و مطلبی را باید مخاطب درک کند و ایرادهای ساختاری معنایی و… آن را دریابد.

اسکندر احمدنیا شاعر و روزنامه‌نگار بوشهری است که سابقه بیش از پنج دهه فعالیت ادبی را در کارنامه خود دارد. پیش‌تر از این شاعر کتاب‌های «سرگردان ساعت چهار» در سال ۸۵، «شرحی بر منظومه‌ کلاغا» در سال ۸۶، مجموعه شعر آزاد «از خشک لب‌های دجله» در سال ۹۳، و «تغزل گلگون حرم» در سال ۹۶ منتشر شده است.

مجموعه‌ شعر «دور از چشم ماهی‌ها» توسط انتشارات زمزمه‌های روشن و با مقدمه تحلیلی از عبدالله رییسی منتشر شده است.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا