جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23039
تعداد نظرات: ۰

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان هدهدسفید به عضو کتابخانه عمومی شبانکاره و تنها نماینده استان بوشهر اهدا شد. به گزارش « صدای استان »؛ مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره هدهد سفید و کتابداران و داوران برگزیده با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی،…

تاریخ انتشار: شنبه ، 9 شهریور 1398 - 10:33

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان هدهدسفید به عضو کتابخانه عمومی شبانکاره و تنها نماینده استان بوشهر اهدا شد.

به گزارش « صدای استان »؛ مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره هدهد سفید و کتابداران و داوران برگزیده با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد و فریدون عمودزاده خلیلی دبیر در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

 

مسئول کتابخانه عمومی شبانکاره در این باره گفت: داوران از میان هفت هزار و پانصد عضو فعال کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با شاخص‌هایی چون شرکت در مسابقه، عضویت، تعداد کتاب‌های به امانت گرفته شده، میزان مشارکت در فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی، توانایی نقد و ارائه نظر انتخاب شدند.

طیبه زارع افزود: در نهایت ۱۰۰۰ داور انتخاب و برای آنها کاربرگهایی ارسال شد که کودکان و نوجوانان با پر کردن کاربرگهای توصیفی امتیازهایشان را به کتابها دادند و سپس ۱۰ یا ۱۵ کتابی که در هر بخش از نظر داوران کودک و نوجوان انتخاب شده بودند به مرحله نهایی راه یافتند که آثاری که بیشترین امتیاز را کسب کردند به عنوان آثار برگزیده از نگاه کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه های عمومی در سراسر کشور، انتخاب و معرفی شدند.

 

 

زارع ادامه داد: پریا دهقانی از بخش کودک و به عنوان تنها نماینده استان بوشهر موفق به کسب رتبه یک کشوری در بخش داوری کتب کودک جشنواره ملی نشان هدهد سفید شد.
وی اضافه کرد: در بخش تقدیر از کتابداران برگزیده این‌رویداد، زینب زینلی از استان قم شهر دستجرد، وحید استوار از استان سیستان و بلوچستان شهر ایرانشهر و راضیه محمدقلی زاده از استان تهران شهر ری مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

زارع عنوان کرد: همچنین از ۱۰ داور برگزیده این جشنواره که بیشترین امتیاز را در داوری ها کسب کردند تقدیر شد.
ترانه حصار کوشکی از استان البرز شهر نظرآباد، نرجس آسن از استان کرمان شهر ارزوئیه، الهه محمودآبادی از استان قم شهر دستجرد، آلا مرادی از استان کرمانشاه شهر کرمانشاه، پریا دهقانی از استان بوشهر شهر شبانکاره، فاطمه فلاح زاده از استان یز دشهر ابرکوه، درسا دهقان از استان گلستان شهر گرگان، صدرا دالوند از استان مرکزی شهر اراک، غزل عظیمی از استان مازندران شهر بهشهر و رخشا امینیان از استان اصفهان شهر گرگاب، ۱۰ داور برگزیده بودند.

 


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا