چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22933
تعداد نظرات: ۰

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یکی از شعارها، جوان‌گرایی و استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی بود . این صحبت‌ها در سطح کلان در حد شعار ماند و شاهد جوان‌گرایی در دولت نبودیم اما در سطوح پایین شاهد تغییراتی بودیم .     وحید امیر – « صدای استان »؛ در استان…

تاریخ انتشار: شنبه ، 26 مرداد 1398 - 13:45

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یکی از شعارها، جوان‌گرایی و استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی بود . این صحبت‌ها در سطح کلان در حد شعار ماند و شاهد جوان‌گرایی در دولت نبودیم اما در سطوح پایین شاهد تغییراتی بودیم .

 

 

وحید امیر – « صدای استان »؛ در استان بوشهر با انتخاب مصطفی سالاری به عنوان جوان‌ترین استاندار کشور شاهد اعتماد وی به جوانان بودیم که با فرصت دادن به جوانان در سطح‌های مختلف پیشگام در کشور بود.

 

 

سالاری از بخشداران زیر ۴٠ سال استفاده کرد و با این حرکت نوید تربیت مدیران جوان و باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان شد.

 

همین مدیران سن بالا زمانی که وارد سیاست و مدیریت شدند جوان بودند و به مرور زمان که سن آنها بالا رفت شاخص های آنها تغییر کرد و حاضر نشدند به جوانان میدان بدهند .

 

 

در دولت دوم حسن روحانی، وزیر جوان هم انتخاب شد ولی دلیلی بر جوان شدن کابینه نبود و فقط جوان‌گرایی اتفاق افتاد در صورتیکه انتظارت از دولت تدبیر و امید بیشتر بود .

با حضور گراوند بر مسند استانداری بوشهر سعی کرد راه سالاری را ادامه دهد و با انتصاب چند معاون و بخشدار جوان امیدواری بیشتر شد.

 

 

یکی از کارهای خوب دیگری که در دوره‌های مدیریت سالاری و گراوند در استان صورت گرفت اعتماد به بانوان بود. در همین راستا شاهد انتصاب سومین بخشدار زن در استان بوشهر هستیم. طاهره عبدالهی به عنوان بخشدار جم منصوب شده است.
برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند تقویت برابری و مساوات میان همه بخش های جامعه و در زمینه های گوناگون هستیم.

 

برداشتن موانع دسترسی زنان به فرصت ها، موقعیت ها و شرایط برابر شرط لازم برای رشد و پیشرفت و شکوفایی است. یکی از این موانع دور نگه داشتن زنان از سمت های مدیریتی است که دولت تلاش می کند از طریق برنامه های مختلف از جمله تبعیض مثبت به هدف ترسیم شده یعنی سهم ۳۰ درصدی از مدیریت ها دست یابد.

 

حضور پررنگ زنان در سمت های مدیریتی نه تنها نگاه مردانه و مردسالارانه را می زداید و نگاهی انسانی تر را جایگزین می کند بلکه گامی مهم در مسیر حرکت زنان به سمت شکوفایی، از مدرسه و دانشگاه تا فعالیت در سایر موقعیت هاست؛ امید را در دل بیش از نیمی از جامعه تقویت می کند و راه را برای بهره مندی از توان نیروهای جوان باز می کند.

 

 

انتصاب سومین بخشدار زن در استان بوشهر ( بخشدار جم) یک اتفاق خوب و گامی در مسیر دست یابی به فرصت های برابر برای همه افراد جامعه است. باشد که این روند ادامه یابد و در روزها و ماه های آینده شاهد حضور بانوان دیگری در مسوولیت های دیگر باشیم.


برچسب ها: #وحید امیر
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا